Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Hieronder hebben we de antwoorden op onze veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Algemeen

Wie is Dormio?

Dormio Resorts & Hotels is een jonge, sterk groeiende organisatie die gespecialiseerd is in de verhuur, beheer en management van vakantieresorts en hotels. Dormio Resorts & Hotels beschikt over resorts en hotels in Nederland, maar ook in Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Met haar 10 vakantieresorts en hotels verhuurt en beheert zij in totaal ruim 800 vakantieaccommodaties en heeft zij meer dan 300 medewerkers.

 

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

U kunt zich via deze pagina inschrijven voor onze nieuwsbrief of door uw gegevens onderaan de pagina in te vullen.


Resorts & hotels

Welke Dormio resorts en hotels zijn er?

Dormio Resorts & Hotels verhuurt 10 vakantieresorts en hotels in verschillende landen. In Nederland zijn dat: Dormio Resort Maastricht, Dormio Hotel De Prins van Oranje en Hotel Modez. In Frankrijk kunt u verblijven bij Dormio Resort Berck-sur-Mer, Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif – Flaine en Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc – Vallorcine. In Oostenrijk bevinden zich Dormio Resort Obertraun en Dormio Gasthof Höllwirt, in Spanje vindt u Dormio Resort Costa Blanca Beach & Spa en in Duitsland kunt u verblijven op Dormio Resort Eifeler Tor. 

 

Welke resorts hebben wellnessfaciliteiten?

U kunt genieten van onze wellnessfaciliteiten op de volgende resorts:

 

Zijn de resorts toegankelijk voor mindervaliden?

Het merendeel van de resorts is toegankelijk voor mindervaliden. Er zijn diverse woningtypen met een slaap- en badkamer op de begane grond. Voor specifieke vragen over een resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Kan ik dagelijks aankomen op de resorts?

Flexibiliteit is bij Dormio erg belangrijk. Om aan uw vakantiewensen te kunnen voldoen kunt u bij ons het aantal dagen dat u wilt verblijven dus flexibel kiezen. U bepaalt zelf op welke dag u aankomt, hoe lang u blijft en op welke dag u uitcheckt. Uitgezonderd hiervoor zijn Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif in Flaine en Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc in Vallorcine. Op deze resorts is de in- en uitcheckdagen afhankelijk van de periode. Bekijk hiervoor ons actuele aanbod of neem contact op met de reserveringsafdeling.

 

Is er gratis wifi op de resorts?

Ja, u kunt gratis gebruikmaken van de wifi.

 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle accommodaties zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de accommodatie.

 

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Op de meeste resorts zijn honden toegestaan. De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per verblijf. Op Dormio Resort Eifeler Tor geldt een prijs van €5,75 per huisdier per dag. Huisdieren zijn altijd op aanvraag. In Dormio Hotel De Prins van Oranje zijn helaas geen honden toegestaan. In de Prestige (panorama) en Castellum appartementen, Kids- en Wellnesswoningen op Dormio Resort Maastricht zijn ook geen honden toegestaan. Lees hier meer over het meenemen van honden.

 

Hoeveel personen zijn er maximaal toegestaan in een woning of appartement?

Het maximaal aantal personen dat is toegestaan in een accommodatie, vindt u op onze website bij de beschrijving van de accommodatie. Ook kinderen en baby's worden in dit aantal meegeteld.

 

Kan ik een plattegrond van het resort ontvangen?

Een plattegrond van het resort kunt u vinden op de webpagina’s van het betreffende resort.

 

Hoe ziet mijn accommodatie er uit?

Op onze website vindt u diverse foto’s van het accommodatietype. Met deze voorbeeldfoto’s proberen we zo goed mogelijk een indruk te geven van de accommodatie.

 

Ik ben iets vergeten in mijn vakantieverblijf, wat nu?

Bent u iets vergeten in uw vakantieverblijf? Neem dan contact op met de receptie van het resort of hotel waar u bent verbleven.

 

Ik ben geïnteresseerd in de aankoop van een vakantiewoning. Met wie kan ik contact opnemen?

Op diverse Dormio resorts kunt u een vakantiewoning kopen, voor veel mensen is dit een interessante investering. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dormio Investments.


In- en uitchecken

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Dat verschilt per resort en wordt vermeld op de resortpagina.

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

Dat verschilt per resort en wordt vermeld op de resortpagina.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

Dit is per resort verschillend. Bekijk de resortpagina op onze website voor meer informatie.

 


Reserveren en betalen

 

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

 

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

 

Is het mogelijk om voor langere tijd te verblijven op een resort of in een hotel?

Jazeker! Graag kijken we samen naar de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdelingen voor meer informatie.

 

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

 

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 14 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

 

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

 

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie.

 

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De hoogte van de borg is afhankelijk van het type accommodatie dat u huurt.

 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 14 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

 

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

 

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen u graag!

 

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.


Kinderen

Zijn de resorts geschikt voor (kleine) kinderen?

De resorts van Dormio zijn zeker geschikt voor (kleine) kinderen. Diverse woningen zijn voorzien van een babybed en kinderstoel. Daarnaast vindt u in het merendeel van de resorts diverse kinderspeelmogelijkheden en een Mio Kids Club in de vakantieperiodes. Voor specifieke vragen over een resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Op diverse resorts hebben we (in de vakantieperiodes) een supergezellige Mio Kids Club. Het programma van de Kids Club is af te halen bij de receptie. Voor vragen over een specifiek resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Hij heeft zijn eigen Mio Kids Club in verschillende Dormio Resorts.


Activiteiten

 

Kan ik fietsen huren op het resort?

Op diverse resorts kunt u fietsen huren. Bekijk voor meer informatie de website van het betreffende resort.

 

Kan ik een ski-uitrusting huren op het resort?

In de directe omgeving van onze wintersport resorts kunt u ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren. Bekijk voor meer informatie de website van het betreffende resort.

 

Is er ook skiles op het resort?

Op het resort zelf wordt er geen skiles gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.

 

Welke faciliteiten zijn er op het resort?

Op onze website ziet u bij het geselecteerde resort welke faciliteiten er zijn. Dit vindt u terug op de faciliteitenpagina.


Mijn Dormio

Wat is Mijn Dormio?

Mijn Dormio is uw persoonlijke account bij Dormio. In Mijn Dormio vindt u een overzicht van uw recente reservering(en). Hier regelt u tot één dag voor aankomst eenvoudig uw vakantiezaken. U kunt uw reserveringsdetails bekijken en de gegevens van uzelf of uw reisgezelschap wijzigen. Ook kunt u hier eenvoudig en veilig de (rest)betaling voldoen.

Hoe log ik in op Mijn Dormio?

U kunt inloggen op Mijn Dormio via deze pagina of door rechtsboven in het menu op het poppetje te klikken. Vervolgens kunt u inloggen met het e-mailadres en wachtwoord van uw account bij Mijn Dormio. Bent u het wachtwoord vergeten? Klik dan op “Stel uw wachtwoord opnieuw in”. Heeft u nog geen account bij Mijn Dormio maar al wel een verblijf geboekt? Klik dan op ‘Account verifiëren’ in uw bevestigingsmail of registreer uw account via deze pagina. Vul het e-mailadres in waarmee u de boeking heeft gedaan.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

U kunt een nieuw wachtwoord instellen door op de inlogpagina van Mijn Dormio te klikken op “Stel uw wachtwoord opnieuw in”. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt een nieuwe e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Het is mogelijk dat deze e-mail automatisch bij uw ongewenste e-mail terechtkomt.

Hoe maak ik een account aan op Mijn Dormio?

Nadat u een boeking heeft gedaan via onze website, ontvangt u een automatische e-mail om uw account te verifiëren. Via deze e-mail kunt u zelf een wachtwoord instellen voor uw Mijn Dormio account. Heeft u de e-mail niet ontvangen? Dan kunt u ook zelf een account aanmaken door op ‘Registreren te klikken. U kunt alleen een account aanmaken met het e-mailadres waarmee u een verblijf bij ons heeft geboekt. Heeft u eerder bij Dormio geboekt met hetzelfde e-mailadres? Dan heeft u wellicht nog een Mijn Dormio account. Een nieuwe boeking wordt automatisch toegevoegd aan uw account.

Met welke gegevens kan ik inloggen op Mijn Dormio?

U logt in met het e-mailadres waarmee u de boeking heeft gedaan en het wachtwoord dat u zelf heeft gekozen.

Ik heb geen verificatiemail ontvangen. Wat nu?

Het is mogelijk dat onze e-mail automatisch bij uw ongewenste e-mail terecht is gekomen. Kunt u de e-mail niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Hoe veilig is Mijn Dormio en wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Wij vinden uw privacy erg belangrijk. Wij gaan daarom zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens en beschermen deze zo goed mogelijk door onder andere alle gegevens versleuteld te versturen. Hierdoor zijn uw persoonlijke gegevens alleen te lezen door wie daar toestemming voor heeft.

Inloggen in Mijn Dormio lukt niet, wat nu?

U kunt alleen inloggen met het e-mailadres waarmee u een verblijf heeft geboekt en indien u het account heeft geverifieerd. Mogelijk lukt het inloggen na het opnieuw instellen van uw wachtwoord door te klikken op wachtwoord opnieuw instellen. Helpt dit niet? Neem dan contact met ons op. Wij lossen het graag voor u op.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens zoals naam, geboortedatum of (e-mail)adres?

U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen wanneer u bent ingelogd op Mijn Dormio. Klik op ‘Profiel’ om uw gegevens te wijzigen en klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’.

Hoe wijzig ik mijn reisgezelschap in Mijn Dormio?

Als u bent ingelogd op Mijn Dormio, kunt u klikken op ‘Reisgezelschap’. Hier kunt u de gegevens van uw reisgezelschap wijzigen. Vervolgens klikt u op de knop ‘Opslaan’.


Contact

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn van maandag tot en met zondag bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.

Hoe kan ik Dormio bereiken?

Bekijk hier onze contactpagina met alle contactmogelijkheden. Daarnaast zijn wij tijdens kantoortijden ook via chat bereikbaar. Klik hiervoor op het oranje tekstwolkje rechtsonder op de pagina.

Waar kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Bent u niet geheel tevreden? Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om een klacht in te dienen. 

Wanneer krijg ik reactie op mijn e-mail?

Wij streven ernaar om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden. 

Niet gevonden wat u zoekt?

Heeft u een andere vraag of wenst u advies bij het maken van een reservering? Wij staan graag voor u klaar. Bekijk hier via welke kanalen u ons kunt bereiken. Daarnaast zijn wij tijdens kantoortijden ook via chat bereikbaar. Klik hiervoor op het oranje tekstwolkje rechtsonder op de pagina.