Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Hieronder hebben we de antwoorden op onze veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.

Algemeen

Wie is Dormio?

Dormio Holidays is een jonge, sterk groeiende organisatie die gespecialiseerd is in de verhuur, beheer en management van vakantieresorts en hotels. Dormio Holidays beschikt over resorts en hotels in Nederland, maar ook in Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Bonaire. Met haar 10 vakantieresorts en hotels verhuurt en beheert zij in totaal ruim 700 vakantieaccommodaties en heeft zij meer dan 300 medewerkers.

 

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn van maandag tot en met zaterdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.


Resorts & hotels

Welke Dormio resorts en hotels zijn er?

Dormio Holidays verhuurt 10 vakantieresorts en hotels in verschillende landen. In Nederland zijn dat: Dormio Resort Maastricht, Dormio Hotel De Prins van Oranje en Hotel Modez. In Frankrijk kunt u verblijven bij Dormio Resort Berck-sur-Mer, Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif – Flaine en Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc – Vallorcine. In Oostenrijk bevindt zich Dormio Resort Obertraun, in Spanje vindt u Dormio Resort Costa Blanca Beach & Spa en in Duitsland kunt u verblijven op Resort Eifeler Tor. Voor een tropische vakantie kunt u terecht bij Dormio Bonaire Village op Bonaire.

 

Zijn de resorts toegankelijk voor mindervaliden?

Het merendeel van de resorts is toegankelijk voor mindervaliden. Er zijn diverse woningtypen met een slaap- en badkamer op de begane grond. Voor specifieke vragen over een resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Is er gratis wifi op de resorts?

Ja, u kunt gratis gebruikmaken van de wifi.

 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, de woningen van Dormio zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

 

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Op de meeste resorts zijn honden toegestaan. De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per verblijf. In Dormio Bonaire Village en Dormio Hotel De Prins van Oranje zijn helaas geen honden toegestaan. Lees hier meer over het meenemen van honden.

 

Hoeveel personen zijn er maximaal toegestaan in een woning of appartement?

Het maximaal aantal personen dat is toegestaan in een accommodatie, vindt u op onze website bij de beschrijving van de accommodatie. Ook kinderen en baby's worden in dit aantal meegeteld.

 

Kan ik een plattegrond van het resort ontvangen?

Een plattegrond van het resort kunt u vinden op de webpagina’s van het betreffende resort.

 

Hoe ziet mijn accommodatie er uit?

Op onze website vindt u diverse foto’s van het accommodatietype. Met deze voorbeeldfoto’s proberen we zo goed mogelijk een indruk te geven van de accommodatie.

 

Ik ben geïnteresseerd in de aankoop van een vakantiewoning. Met wie kan ik contact opnemen?

Op diverse Dormio resorts kunt u een vakantiewoning kopen, voor veel mensen is dit een interessante investering. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dormio Investments op telefoonnummer 026 353 77 00 of per e-mail naar verkoop@dormio.eu.


In- en uitchecken

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Dat verschilt per resort en wordt vermeld op de resortpagina.

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

Dat verschilt per resort en wordt vermeld op de resortpagina.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

Dit is per resort verschillend. Bekijk de resortpagina op onze website voor meer informatie.

 

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

 


Reserveren en betalen

 

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

 

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

 

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

 

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient u een directe aanbetaling te voldoen van 20% van de totale reissom. De overige 80% dient bij aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw (aan)betaling kunt voldoen.

 

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

 

Kan ik een reservering annuleren?

Voor bestaande boekingen met een standaard prijs en voor alle boekingen gemaakt vanaf 16 april met de standaard en de flexibele prijs, geldt de omruilgarantie. Bekijk hier de voorwaarden van de omruilgarantie. Indien u gebruik wenst te maken van de omruilgarantie kunt u een mail sturen naar booking@dormioholidays.nl. Vermeld in uw mail uw geboekte resort, uw reserveringsnummer en de periode en/of het resort waar naar u wenst om te boeken.

 

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg tot € 500,- gevraagd worden.

 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 353 77 25.

 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Voor bestaande boekingen met een standaard prijs en voor alle boekingen gemaakt vanaf 16 april met de standaard en de flexibele prijs, geldt de omruilgarantie. Bekijk hier de voorwaarden van de omruilgarantie. Indien u gebruik wenst te maken van de omruilgarantie kunt u een mail sturen naar booking@dormioholidays.nl. Vermeld in uw mail uw geboekte resort, uw reserveringsnummer en de periode en/of het resort waar naar u wenst om te boeken.

 

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

 

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!

 

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.


Kinderen

Zijn de resorts geschikt voor (kleine) kinderen?

De resorts van Dormio zijn zeker geschikt voor (kleine) kinderen. Diverse woningen zijn voorzien van een babybed en kinderstoel. Daarnaast vindt u in het merendeel van de resorts diverse kinderspeelmogelijkheden en een Mio Kids Club in de vakantieperiodes. Voor specifieke vragen over een resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Op diverse resorts hebben we (in de vakantieperiodes) een supergezellige Mio Kids Club. Het programma van de Kids Club is af te halen bij de receptie. Voor vragen over een specifiek resort kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Hij heeft zijn eigen Mio Kids Club in verschillende Dormio Resorts.


Activiteiten

 

Kan ik fietsen huren op het resort?

Op diverse resorts kunt u fietsen huren. Bekijk voor meer informatie de website van het betreffende resort.

 

Kan ik een ski-uitrusting huren op het resort?

In de directe omgeving van onze wintersport resorts kunt u ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren. Bekijk voor meer informatie de website van het betreffende resort.

 

Is er ook ski-les op het resort?

Op het resort zelf wordt er geen ski-les gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.

 

Welke faciliteiten zijn er op het resort?

Op onze website ziet u bij het geselecteerde resort welke faciliteiten er zijn.