Veelgestelde vragen Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc

Receptie

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 17:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de woning is beschikbaar, dan kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie (tel:+31 26 353 77 25) om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 17.00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De openingstijden van de receptie zijn:

09.00 tot 12.00 uur en 15.00 tot 19.00 uur.

Op zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur en 15.00 tot 20.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja hoor, dat kan. Stel hiervan wel even de receptie op de hoogte.

Resort

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Honden zijn toegestaan tot een maximum van twee per woning tegen een meerprijs van € 35,- per hond.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt parkeren in de parkeergarage.

Met hoeveel personen kan ik in de accommodatie?

De appartementen variëren van studio’s voor 2 personen tot vijfkamer-appartementen voor 10 personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is er openbaar vervoer van en naar het resort?

Met het treinstation op loopafstand brengt de trein Mont Blanc Express u snel naar Saint Gervais-le Fayet, Servoz, Les Houches, Chamonix, Argentière en Martigny (Zwitserland). Elke plaats en piste in de vallei is ook goed bereikbaar met de bus.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, onze accommodaties hebben namelijk:

  • aangepaste douche
  • aangepast toilet
  • rolstoelvriendelijk
  • gelijkvloers
  • geen drempels
Mag er vuurwerk worden afgestoken op het Resort?

Nee, dit is niet toegestaan? 

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan.

Mag ik barbecuen op het resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Wij verhuren helaas nog geen fietsen op ons resort.

Hoe kom ik bij de piste?

Het Resort is ski-in – ski-out. Naast het Resort bevindt zich een skilift.

Is er ook ski-les op het Resort?

Op het Resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, elke accommodatie is voorzien van:

  • 1 babybedje(s) 
  • 1 kinderstoel(en) 
  • 1 babybadje
Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Ja, kinderen tussen 4 en 11 jaar zijn welkom in de Kids Club. Onze Kidsclub is geopend van maandag t/m vrijdag, van 09.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.30 uur.

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Jazeker, wij hebben een Bistro. De openingstijden daarvan zijn:

Ontbijt vanaf 7:00 uur.
Lunch/Diner vanaf 12:00 uur.

Is er gratis wifi op het resort?

Jazeker, in elke accommodatie is gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, we hebben een heerlijk, verwarmd binnenzwembad. U kunt ook heerlijk relaxen in onze spa met jacuzzi, sauna en hammam. Ook de fitnesszaal is gratis voor alle gasten.

Waar kan ik een ski-pas kopen?
U kunt de skipas gewoon bij het loket van de liftmaatschappij kopen. Dit zit overigens op maar 50 meter van het resort.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-

Hoe verloopt de betaling?

Bij niet annuleerbare reserveringen dient direct de volledige reissom voldaan te worden. Bij flexibele reserveringen vragen wij een directe aanbetaling van 50% van de totale reissom. 30 dagen voor aankomst dient de overige 50% voldaan te worden.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen het flexibele tarief kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 30 dagen voor aankomst. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

Kan ik mijn reservering nog veranderen?

Alle wijzigingen (bij flexibele reserveringen) zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet gewijzigd worden. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u een flexibele reservering heeft gemaakt en de woning is beschikbaar, dan is het mogelijk om uw reservering te verlengen. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Verhuur

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Nee, er wordt geen Nederlands gesproken, maar wel Frans en Engels. 

 

Algemeen

Hoe lang is de piste?

Onze piste is in totaal 114 km. Ook kunt u hier zien hoe het skigebied precies loopt.