Veelgestelde vragen Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc

Receptie

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 16:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 16.00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie is dagelijks geopend van 08.30 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 19.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja hoor, dat kan. Stel hiervan wel even de receptie op de hoogte.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Resort

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan. De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto gratis parkeren in de parkeergarage.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

De accommodaties variëren van studio’s voor 2 personen tot vijfkamer-appartementen voor 10 personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Met het treinstation op loopafstand brengt de trein Mont Blanc Express u snel naar Saint Gervais-le Fayet, Servoz, Les Houches, Chamonix, Argentière en Martigny (Zwitserland). Elke plaats en piste in de vallei is ook goed bereikbaar met de bus.

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Door de ligging is het resort minder geschikt voor mindervaliden. We beschikken wel over enkele gelijkvloerse accommodaties met een aangepaste douche, aangepast toilet en zonder drempels. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via +31 (0) 26 353 77 25.

Mag er vuurwerk worden afgestoken op het resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Nee, er wordt geen Nederlands gesproken, maar wel Frans en Engels. 

 

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan.

Mag ik barbecuen op het resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, elke accommodatie is voorzien van:

  • 1 babybedje(s) 
  • 1 kinderstoel(en) 
  • 1 babybadje
Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

In de vakantieperiodes is er een Mio Kids Club op Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc. Kinderen tussen 4 en 11 jaar zijn hier van harte welkom! De openingstijden en activiteiten van de Kids Club vindt u bij de receptie.

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Jazeker, wij hebben een Bistro. De openingstijden daarvan zijn:

Ontbijt vanaf 8:00 uur.
Bar vanaf 16:00 uur.
Diner vanaf 18:30 uur.

Is er gratis wifi op het resort?

Jazeker, in elke accommodatie is gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, we hebben een heerlijk, verwarmd binnenzwembad. U kunt ook heerlijk relaxen in onze spa met jacuzzi, sauna en hammam. Ook de fitnesszaal is gratis voor alle gasten.

Waar kan ik een ski-pas kopen?
U kunt de skipas gewoon bij het loket van de liftmaatschappij kopen. Dit zit overigens op maar 50 meter van het resort.
Kan ik fietsen huren op het resort?

Wij verhuren helaas nog geen fietsen op ons resort.

Is er ook ski-les op het resort?

Op het resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Kan ik (gratis) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten?

Als gast van Dormio Resort Les Portes Du Mont Blanc kunt u gratis gebruik maken van het zwembad en de sauna, hamam en jacuzzi.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 7 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 7 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 7 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Wijzigingen zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!

Algemeen

Hoe kom ik bij de piste?

Het Resort is ski-in – ski-out. Naast het Resort bevindt zich een skilift.

Hoe lang is de piste?

De piste is in totaal 114 km. Ook kunt u hier zien hoe het skigebied precies loopt.