Wanneer wilt u op vakantie?

Veelgestelde vragen Dormio Resort Maastricht

Algemeen

Wat zijn de huishoudelijke regels op het resort?

Om al onze gasten te laten genieten van een onbezorgd verblijf, verzoeken wij u diverse huisregels te respecteren. Lees hier alle gedragsregels van het resort.

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Maastricht van het centrum van Maastricht?

Het stadscentrum van Maastricht ligt op 10 minuten fietsafstand van het resort.

De reistijd met de auto naar andere plaatsen in de omgeving:

Valkenburg – 22 minuten

Gulpen – 26 minuten

Hasselt – 26 minuten

Luik – 30 minuten

Aken – 36 minuten

Brussel – 72 minuten

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Ja, op het resort zijn honden toegestaan in veel van onze accommodaties. In bepaalde woningtypes (Prestige (panorama) appartementen, Castellum appartementen, Castellum Torenwoning, Kids- en Wellnesswoningen) is het niet mogelijk uw huisdier mee te nemen.

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Heeft u een vakantiewoning gehuurd? Dan kunnen er afhankelijk van het type woning dat u heeft gereserveerd een aantal auto’s direct naast de woning worden geparkeerd. Voor de overige auto's is er plek op de algemene parkeerplaats.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

U kunt bij ons woningen boeken die geschikt zijn voor twee tot en met twintig personen. 

Mag er gerookt worden in de accommodatie?

Nee, alle accommodaties zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de accommodatie.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, u kunt het resort bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Maastricht Centraal kunt u het beste 'Stadsbus 2 Richting De Heeg via MUMC' pakken.

Vervolgens stapt u uit bij de halte 'Malpertuisplein' en vanaf hier is het een wandeling van 14 minuten naar ons resort.

 

Het adres van Dormio Resort Maastricht is:

Het Wilhelmus 1

6216 GK Maastricht

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Ons resort is toegankelijk voor mindervaliden. In verschillende type woningen is er een slaapkamer en/of badkamer op de begane grond aanwezig. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

 

Mag ik barbecueën op het resort?

Ja, dat mag. Dormio Resort Maastricht is zelfs het decor van het tv-programma BBQ Street van 24Kitchen. In de streekwinkel op het resort kunt u in de zomermaanden terecht voor een BBQ en houtskool, zodat u dit zelf niet mee hoeft te nemen.

Waar kan ik mijn afval weggooien?

Er zijn ondergrondse afvalcontainers op het resort voor uw afval. Deze worden op de plattegrond aangeduid.

Mag er vuurwerk worden afgestoken op het resort?

Nee, het is niet toegestaan om vuurwerk af te steken bij uw accommodatie.

Is Dormio Resort Maastricht Green Key gecertificeerd?

Dormio Resort Maastricht heeft een gouden Green Key certificaat. Green Key is het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de vrijetijdssector.

Is het mogelijk om vanaf of naar Dormio Resort Maastricht een taxi te nemen?

Ja, dit is mogelijk. Hiervoor werken we samen met een betrouwbare partner. Voor een ritje van of naar het Vrijthof, het centraal station in Maastricht of het congres- en beurzencentrum MECC kunt u terecht bij Taxi Royal. Zij zijn telefonisch (of via Whatsapp) bereikbaar op +31 (0)43 310 00 81 of +31(0)6 46 82 57 23.

  • Rit van of naar Station Maastricht: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar ‘t Vrijthof: € 14,50 (max. 4 personen taxi) - € 20,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar MECC: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)

 

Zijn er laadpalen voor elektrische auto's op het resort?

Ja, de parkeerplaats van het resort beschikt over laadpalen waar u uw elektrische auto kunt opladen.

Wat is er in de omgeving van Dormio Resort Maastricht te zien?

In de omgeving van Dormio Resort Maastricht is er van alles te doen en mooie plekken te ontdekken. Lees hier meer informatie over de omgeving.

Wat voor activiteiten zijn er in de omgeving van het resort?

U kunt genieten van allerlei leuke activiteiten in de omgeving van Dormio Resort Maastricht. Ontdek hier de leukste activiteiten.

Receptie

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie op Dormio Resort Maastricht is 24 uur per dag geopend.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u de receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om uw verblijf op Dormio Resort Maastricht zo aangenaam mogelijk te maken. Bent u niet geheel tevreden? Meld dan uw klacht bij de receptie van Dormio Resort Maastricht zodat wij de mogelijkheid hebben om de situatie ter plaatse voor u op te lossen.

 

Verblijft u momenteel niet meer op Dormio Resort Maastricht? Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om na uw verblijf een klacht in te dienen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Dormio Resort Maastricht is zeer geschikt voor (kleine) kinderen. In iedere woning is een kinderstoel en kinderbedje aanwezig.

Ook hebben wij speciale Kidswoningen in het Kidskwartier. Het Kidskwartier is een apart gedeelte in Dormio Resort Maastricht dat volledig is ingericht voor ouders met (jonge) kinderen. Op de gemeenschappelijke binnenplaats, die grenst aan de achtertuinen van de ‘Kidswoningen’ zijn diverse speeltoestellen. Ook zijn deze woningen voorzien van kindersloten op de kastjes, kindvriendelijke stopcontacten en traphekje op de trappen. 

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Op Dormio Resort Maastricht kunnen uw kinderen zich prima vermaken! Het Fun & Entertainment team én onze vriendelijke mascotte Mio vermaken uw kinderen tijdens de weekenden, schoolvakanties en feestdagen met leuke buiten- en binnenactiviteiten. Voor tieners hebben we een speciaal Fun & Active programma tijdens de schoolvakanties en feestdagen.

 

Informeer bij de receptie naar het programma. Daarnaast zijn er op het resort diverse speeltuinen en een kinderzwembad.

 

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Maastricht heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de weekenden, schoolvakanties en feestdagen).

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Geniet van een heerlijke lunch of uitgebreid diner bij ’t Proeflokaal Eten of ga lekker snacken bij de foodtruck van Dousberg Snack. Bij 't Proeflokaal Drinken kunt u genieten van een heerlijk drankje of bijvoorbeeld een lekkere Limburgse vlaai. Bekijk hier onze eet- en drinkpagina.

Is er gratis wifi op het resort?

Jazeker, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi.

Kan ik gratis gebruik maken van het zwembad?

Als gast van Dormio Resort Maastricht kunt u gratis gebruikmaken van ons binnenzwembad. Er is ook een kinderbad met speeltoestellen voor onze kleinste gasten. Het zwembad op ons resort is overdekt. Er is geen toezicht aanwezig.

Kan ik fietsen huren op het resort?

Stadsfietsen, e-bikes en kinderfietsen van zeer goede kwaliteit en met een keuze uit verschillende versnellingen kunt u huren bij Fietsverhuur Dousberg op het gezellige plein het Wilhelmus op het resort. Bij de fietsverhuur en de receptie zijn diverse fietsroutes en -kaarten verkrijgbaar om de prachtige omgeving van Maastricht te ontdekken.

U kunt ook voor uw komst een fiets reserveren via de website van Fietsverhuur Dousberg.

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. De wasserette is dagelijks geopend en bevindt zich in het gebouw van het zwembad. Het gebruik van de wasmachines en drogers kunt u betalen met pin of creditcard.

Kan ik (gratis) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten?

Als gast van Dormio Resort Maastricht kunt u gratis gebruikmaken van ons binnenzwembad. Verblijft u in één van onze wellnesswoningen? Dan bent u uiteraard van alle ontspannende gemakken voorzien met een privéwellness.

Vanaf mei 2022 kunt u het nieuwe Wellnessresort Maastricht op ons resort tegen betaling bezoeken, waar u onder andere kunt genieten van een binnen- en buitenzwembad, een saunaplein, koelplein en een voetenbad.

Daarnaast kunt u bij Anti Aging & Wellness by Inger terecht voor een ontspannende beautybehandeling of massage. Dat kan zelfs in uw vakantiewoning 'aan huis’. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Welke faciliteiten zijn er in de accommodatie te vinden?

Indien u een accommodatie op onze website bekijkt, kunt u onder het overzicht met de prijzen op het tabblad 'Faciliteiten' vinden welke faciliteiten er in uw accommodatie aanwezig zijn.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De borg kan met pin of creditcard voldaan worden. Het bedrag wordt, na controle, later terug gestort. De hoogte van de borg is gebaseerd op het maximale aantal personen per woning of het aantal accommodaties dat u huurt:
2-14 persoons accommodaties       € 300
>14 persoons accommodaties        € 500
2 of meer accommodaties               € 500
Mastervilla's                                        € 800

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 14 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 14 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Kan ik voor vandaag nog een accommodatie boeken?

Indien er nog beschikbaarheid is, kunt u vandaag tot 17.00 uur via de website een accommodatie boeken. Wilt u na 17.00 uur boeken? Neem dan even telefonisch contact op met de receptie op telefoonnummer +31 (0)43 204 30 80. Wij kijken graag voor u naar de mogelijkheden!

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen u graag!