Wanneer wilt u op vakantie?

Veelgestelde vragen Dormio Resort Maastricht

Algemeen

Kan ik nog op vakantie in Maastricht vanwege het coronavirus?

Dormio Resort Maastricht en Dormio Hotel de Prins van Oranje zijn gewoon geopend. Wij begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wil, daarom nemen wij op onze resorts en hotels ook extra maatregelen. Doordat het resort ruim is opgezet, is er voldoende ruimte voor een 1,5 meter-samenleving. Inmiddels zijn diverse faciliteiten weer geopend, u ziet hier een overzicht. Of bekijk hier alle informatie rondom corona.

Mag ik met meerdere gezinnen of met vrienden samen één vakantiewoning huren?

Ja zeker! Ook vanuit de Rijksoverheid is inmiddels bevestigd dat u vanaf 1 juni met meerdere gezinnen of met vrienden gebruik mag maken van een vakantiewoning. Uitgangspunt hierbij is uiteraard ook om 1,5 meter afstand tot elkaar te bewaren en toegang te hebben tot eigen sanitair. Onze vakantiewoningen zijn ruim opgezet en beschikken (in de meeste gevallen) over meerdere toiletten en/of badkamers.

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen in verband met COVID-19?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Maastricht kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen. Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Maastricht hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.


Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Welke faciliteiten zijn er momenteel geopend op Dormio Resort Maastricht?

Conform de actuele landelijke richtlijnen zijn diverse faciliteiten weer geopend. Bekijk hier een overzicht van de faciliteiten die momenteel geopend zijn.

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Bij het gebruik van de faciliteiten gelden onderstaande richtlijnen.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Is er momenteel kinderanimatie en wat zijn de regels?

De Mio Kids Club op Dormio Resort Maastricht is weer geopend. Er worden zowel binnen- als buitenactiviteiten voor de kinderen georganiseerd. De Mio Kids Club is zo ingericht dat medewerkers binnen 1,5 meter afstand kunnen houden van de kinderen. De ouders mogen niet mee naar binnen. Tijdens de buitenactiviteiten zijn de ouders wel welkom om te komen kijken. Het weekprogramma is bij de receptie te verkrijgen.

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Maastricht van het centrum van Maastricht?

Het stadscentrum van Maastricht ligt op 10 minuten fietsafstand van het resort.

De reistijd met de auto naar andere plaatsen in de omgeving:

Valkenburg – 22 minuten

Gulpen – 26 minuten

Hasselt – 26 minuten

Luik – 30 minuten

Aken – 36 minuten

Brussel – 72 minuten

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Ja, op het resort zijn honden toegestaan in veel van onze accommodaties. In de Prestige (panorama) appartementen, kids- en wellnesswoningen is het niet mogelijk uw huisdier mee te nemen.

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Heeft u een vakantiewoning gehuurd? Dan kunt u uw auto direct naast de woning parkeren. Heeft u een appartement gehuurd? Dan kunt u parkeren op de daarvoor aangewezen parkeerplaatsen.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

U kunt bij ons woningen boeken die geschikt zijn voor twee tot en met twintig personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, u kunt het resort bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Maastricht Centraal kunt u het beste 'Stadsbus 2 Richting De Heeg via MUMC' pakken.

Vervolgens stapt u uit bij de halte 'Malpertuisplein' en vanaf hier is het een wandeling van 14 minuten naar ons resort.

 

Het adres van Dormio Resort Maastricht is:

Het Wilhelmus 1

6216 GK Maastricht

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Ons resort is toegankelijk voor mindervaliden.

In verschillende type woningen is er een slaapkamer en/of badkamer op de begane grond aanwezig. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Mag ik barbecueën op het resort?

Ja, dat mag. Dormio Resort Maastricht is zelfs het decor van het tv-programma BBQ Street van 24Kitchen. In de streekwinkel op het resort kunt u terecht voor een BBQ en houtskool, zodat u dit zelf niet mee hoeft te nemen.

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan

Waar kan ik mijn afval weggooien?

Er zijn ondergrondse afvalcontainers op het resort voor uw afval.

Mag er vuurwerk worden afgestoken op het resort?

Nee, het is niet toegestaan om vuurwerk af te steken bij uw accommodatie.

Is Dormio Resort Maastricht Green Key gecertificeerd?

Dormio Resort Maastricht heeft als eerste Dormio-resort een gouden Green Key certificaat in ontvangst genomen. Green Key is het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de vrijetijdssector.

Is het mogelijk om vanaf Dormio Resort Maastricht een taxi te nemen?

Ja, dit is mogelijk. Hiervoor werken we samen met een betrouwbare partner. Voor een ritje van of naar het Vrijthof, het centraal station in Maastricht of het congres- en beurzencentrum MECC kunt u terecht bij Taxi Royal. Zij zijn telefonisch (of via Whatsapp) bereikbaar op +31 (0)43 310 00 81 of +31(0)6 46 82 57 23.

  • Rit van of naar Station Maastricht: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar ‘t Vrijthof: € 14,50 (max. 4 personen taxi) - € 20,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar MECC: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)

 

Zijn er laadpalen voor elektrische auto's op het resort?

Ja, de parkeerplaats van het resort beschikt over laadpalen waar u uw elektrische auto kunt opladen.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie op Dormio Resort Maastricht is 24 uur per dag geopend.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Dit mag! Uw bezoek mag zich melden bij de receptie.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Dormio Resort Maastricht is zeer geschikt voor (kleine) kinderen. In iedere woning is een kinderstoel en kinderbedje aanwezig.

Ook hebben wij speciale Kidswoningen in het Kidskwartier. Het Kidskwartier is een apart gedeelte in Dormio Resort Maastricht dat volledig is ingericht voor ouders met (jonge) kinderen. Op de gemeenschappelijke binnenplaats, die grenst aan de achtertuinen van de ‘Kidswoningen’ zijn diverse speeltoestellen. Ook zijn deze woningen voorzien van kindersloten op de kastjes, kindvriendelijke stopcontacten en traphekje op de trappen. 

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

De Mio Kids Club op Dormio Resort Maastricht is weer geopend. Er worden zowel binnen- als buitenactiviteiten voor de kinderen georganiseerd. De Mio Kids Club is zo ingericht dat medewerkers binnen 1,5 meter afstand kunnen houden van de kinderen. De ouders mogen niet mee naar binnen. Tijdens de buitenactiviteiten zijn de ouders wel welkom om te komen kijken. Het weekprogramma is bij de receptie te verkrijgen.

 

 

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Geniet van een heerlijke lunch of uitgebreid diner bij ’t Proeflokaal Eten of ga lekker snacken bij de foodtruck van Dousberg Snack. Bij mooi weer kunt u buiten op het terras van ’t Proeflokaal Drinken heerlijk genieten van een drankje of een verkoelend Italiaans schepijsje halen bij onze IJs foodtruck.

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.

Is er een zwembad?

In Dormio Resort Maastricht is een heerlijk binnenzwembad voor alle leeftijden. Inclusief glijbaan en kinderspeelbad.

 

Kan ik fietsen huren op het resort?

Stadsfietsen, e-bikes en kinderfietsen van zeer goede kwaliteit en met een keuze uit verschillende versnellingen kunt u huren bij Fietsverhuur Dousberg op het Wilhelmusplein in het resort. Bij de fietsverhuur en de receptie zijn diverse fietsroutes en -kaarten verkrijgbaar om de prachtige omgeving van Maastricht te ontdekken.

U kunt ook voor uw komst een fiets reserveren via de website van Fietsverhuur Dousberg.

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. De wasserette is dagelijks geopend en bevindt zich in het gebouw van het zwembad. Het gebruik van de wasmachines en drogers kunt u betalen met pin of creditcard.

Kan ik (gratis) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten?

Als gast van Dormio Resort Maastricht kunt u gratis gebruik maken van ons binnenzwembad. Verblijft u in één van onze wellnesswoningen? Dan bent u uiteraard van alle ontspannende gemakken voorzien met een privéwellness. Daarnaast kunt u bij Anti Aging & Wellness by Inger terecht voor een ontspannende beautybehandeling of massage. Dat kan zelfs in uw vakantiewoning 'aan huis’. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Ja, voor de volgende woningen vragen wij een borg. Deze borg is gebaseerd op het maximale aantal personen per woning:

  • Woning vanaf 6 personen: €300,-
  • Woning vanaf 12 personen: €500,-
  • Woning 20 personen en Mastervilla's: €800,-
Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 7 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 7 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 7 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Wijzigingen zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

Kan ik voor vandaag nog een accommodatie boeken?

Indien er nog beschikbaarheid is, kunt u vandaag tot 17.00 uur via de website een accommodatie boeken. Wilt u na 17.00 uur boeken? Neem dan even telefonisch contact op met de receptie op telefoonnummer +31 (0)43 204 30 80. Wij kijken graag voor u naar de mogelijkheden!

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!