Wanneer wilt u op vakantie?

Veelgestelde vragen Dormio Resort Maastricht

Algemeen

Kan ik nog op vakantie in Maastricht vanwege het coronavirus?

Dormio Resort Maastricht en Dormio Hotel de Prins van Oranje zijn nog steeds geopend. Wij begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wil, daarom nemen wij op onze resorts en hotels ook extra maatregelen. Voor een verblijf op onze resorts en hotels gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Conform de richtlijnen van het RIVM zijn echter al onze horecafaciliteiten, het zwembad en de Mio Kids Club op Dormio Resort Maastricht en Dormio Hotel de Prins van Oranje in ieder geval tot en met 6 april gesloten. Het resort en het hotel zelf zijn wel gewoon geopend. Uw vakantie in Maastricht kan dus nog steeds doorgaan. 

Bekijk hier alle informatie rondom Corona.

Is Dormio Resort Maastricht Green Key gecertificeerd?

Dormio Resort Maastricht heeft als eerste Dormio-resort een gouden Green Key certificaat in ontvangst genomen. Green Key is het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de vrijetijdssector.

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Maastricht van het centrum van Maastricht?

Het stadscentrum van Maastricht ligt op 10 minuten fietsafstand van het resort.

De reistijd met de auto naar andere plaatsen in de omgeving:

Valkenburg – 22 minuten

Gulpen – 26 minuten

Hasselt – 26 minuten

Luik – 30 minuten

Aken – 36 minuten

Brussel – 72 minuten

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Ja, op het resort zijn honden toegestaan in veel van onze accommodaties. 
In de kids- en wellnesswoningen is het niet mogelijk uw huisdier mee te nemen.

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Heeft u een vakantiewoning gehuurd? Dan kunt u uw auto direct naast de woning parkeren. Heeft u een appartement gehuurd? Dan kunt u parkeren op de daarvoor aangewezen parkeerplaatsen.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

U kunt bij ons woningen boeken die geschikt zijn voor twee tot en met twintig personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, u kunt het resort bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Maastricht Centraal kunt u het beste 'Stadsbus 2 Richting De Heeg via MUMC' pakken.

Vervolgens stapt u uit bij de halte 'Malpertuisplein' en vanaf hier is het een wandeling van 14 minuten naar ons resort.

 

Het adres van Dormio Resort Maastricht is:

Het Wilhelmus 1

6216 GK Maastricht

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Ons resort is toegankelijk voor mindervaliden.

In verschillende type woningen is er een slaapkamer en/of badkamer op de begane grond aanwezig. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Mag ik barbecueën op het resort?

Ja, dat mag. Wij hebben echter zelf geen barbecues beschikbaar; u mag wel zelf een barbecue meenemen.

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan

Waar kan ik mijn afval weggooien?

Er zijn ondergrondse afvalcontainers op het resort voor uw afval.

Mag er vuurwerk worden afgestoken op het resort?

Nee, het is niet toegestaan om vuurwerk af te steken bij uw accommodatie.

Is het mogelijk om vanaf Dormio Resort Maastricht een taxi te nemen?

Ja, dit is mogelijk. Hiervoor werken we samen met een betrouwbare partner. Voor een ritje van of naar het Vrijthof, het centraal station in Maastricht of het congres- en beurzencentrum MECC kunt u terecht bij Taxi Royal. Zij zijn telefonisch (of via Whatsapp) bereikbaar op +31 (0)43 310 00 81 of +31(0)6 46 82 57 23.

  • Rit van of naar Station Maastricht: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar ‘t Vrijthof: € 14,50 (max. 4 personen taxi) - € 20,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar MECC: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)

 

Zijn er laadpalen voor elektrische auto's op het resort?

Ja, de parkeerplaats van het resort beschikt over laadpalen waar u uw elektrische auto kunt opladen.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie op Dormio Resort Maastricht is 24 uur per dag geopend.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Dit mag! Uw bezoek mag zich melden bij de receptie.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Dormio Resort Maastricht is zeer geschikt voor (kleine) kinderen.
In iedere woning is een kinderstoel en kinderbedje aanwezig.

Ook hebben wij speciale Kidswoningen in het Kidskwartier. Het Kidskwartier is een apart gedeelte in Dormio Resort Maastricht dat volledig is ingericht voor ouders met (jonge) kinderen. Op de gemeenschappelijke binnenplaats, die grenst aan de achtertuinen van de ‘Kidswoningen’ zijn diverse speeltoestellen. Ook zijn deze woningen voorzien van kindersloten op de kastjes, kindvriendelijke stopcontacten en traphekje op de trappen. 

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Op Dormio Resort Maastricht hebben we een supergezellige Mio Kids Club. Het programma van de Kids Club is dagelijks af te halen bij de receptie op het Wilhelmusplein.

Let op: in verband met de maatregelen van het RIVM rondom het Coronavirus is de Mio Kids Club gesloten tot en met 6 april 2020.

 

 

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Voor een heerlijke lunch of diner kunt u terecht in 't Proeflokaal en bij de foodtrucks van het Foodcourt op het Wilhelmusplein. 

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.

Is er een zwembad?

In Dormio Resort Maastricht is een heerlijk binnenzwembad voor alle leeftijden. Inclusief glijbaan en kinderspeelbad.

 

Kan ik fietsen huren op het resort?

Stadsfietsen, e-bikes en kinderfietsen van zeer goede kwaliteit en met een keuze uit verschillende versnellingen kunt u huren bij Fietsverhuur Dousberg op het Wilhelmusplein in het resort. Bij de fietsverhuur en de receptie zijn diverse fietsroutes en -kaarten verkrijgbaar om de prachtige omgeving van Maastricht te ontdekken.

Fietsverhuur De Dousberg is dagelijks geopend van 09.00 – 14.00 uur.
U kunt ook voor uw komst een fiets reserveren via de website van Fietsverhuur Dousberg.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Ja, voor de volgende woningen vragen wij een borg. Deze borg is gebaseerd op het maximale aantal personen per woning:

  • Woning vanaf 6 personen: €300,-
  • Woning vanaf 12 personen: €500,-
  • Woning 20 personen: €800,-
Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient u een directe aanbetaling te voldoen van 50% van de totale reissom. De overige 50% dient 30 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw (aan)betaling kunt voldoen.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 30 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u uw reservering wijzigen. Wijzigingen zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.