Wanneer wilt u overnachten?

Veelgestelde vragen over Dormio Hotel De Prins van Oranje

Algemeen

Hoe ver ligt Dormio Hotel de Prins van Oranje van het centrum van Maastricht?

Het stadscentrum van Maastricht ligt op 10 minuten fietsafstand van het hotel.

De reistijd met de auto naar andere plaatsen in de omgeving:

 

Valkenburg – 22 minuten

Gulpen – 26 minuten

Hasselt – 26 minuten

Luik – 30 minuten

Aken – 36 minuten

Brussel – 72 minuten

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Nee, honden zijn niet toegestaan in het hotel.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Hotelgasten kunnen gratis parkeren bij het hotel.

Welke soort kamers heeft het hotel?

Dormio Hotel De Prins van Oranje heeft 2- en 4-persoons hotelappartmenten, - suites en - kamers. Bekijk hier alle kamers.

Mag er gerookt worden in de hotelkamer?

Nee, het hele hotel is rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de hotelkamers.

Is het hotel bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, het hotel is bereikbaar met het openbaar vervoer. 

 

Vanaf station Maastricht Centraal kunt u het beste 'Stadsbus 2 Richting De Heeg via MUMC' pakken.

Vervolgens stapt u uit bij de halte 'Malpertuisplein' en vanaf hier is het een wandeling van 14 minuten naar ons hotel.

 

 

Is het hotel toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, in het hotel is een lift aanwezig.

Is Dormio Hotel De Prins van Oranje Green Key gecertificeerd?

Dormio Hotel De Prins van Oranje heeft een gouden Green Key certificaat. Green Key is het internationale keurmerk voor duurzame bedrijven in de vrijetijdssector.

Is het mogelijk om vanaf of naar Hotel de Prins van Oranje een taxi te nemen?

Ja, dit is mogelijk. Hiervoor werken we samen met een betrouwbare partner. Voor een ritje van of naar het Vrijthof, het centraal station in Maastricht of het congres- en beurzencentrum MECC kunt u terecht bij Taxi Royal. Zij zijn telefonisch (of via Whatsapp) bereikbaar op +31 (0)43 310 00 81 of +31(0)6 46 82 57 23.

  • Rit van of naar Station Maastricht: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar ‘t Vrijthof: € 14,50 (max. 4 personen taxi) - € 20,50 (max. 8 personen taxi-bus)
  • Rit van of naar MECC: € 22,50 (max. 4 personen taxi) - € 27,50 (max. 8 personen taxi-bus)
Zijn er laadpalen voor elektrische auto's bij het hotel?

Ja, de parkeerplaats van het hotel beschikt over laadpalen waar u uw elektrische auto kunt opladen.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om uw verblijf op Dormio Hotel De Prins van Oranje zo aangenaam mogelijk te maken. Bent u niet geheel tevreden? Meld dan uw klacht bij de receptie van Dormio Hotel De Prins van Oranje zodat wij de mogelijkheid hebben om de situatie ter plaatse voor u op te lossen.

 

Verblijft u momenteel niet meer op Dormio Hotel De Prins van Oranje? Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om na uw verblijf een klacht in te dienen.

Wat is er in de omgeving van Dormio Hotel De Prins van Oranje te zien?

In de omgeving van Dormio Hotel De Prins van Oranje is er van alles te doen en mooie plekken te ontdekken. Lees hier meer informatie over de omgeving.

Receptie

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie van Dormio Hotel De Prins van Oranje is 24 uur per dag geopend.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u de receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het hotel.

Kinderen

Zijn er kinderactiviteiten bij het hotel?
Bij Dormio Hotel De Prins van Oranje kunnen uw kinderen zich prima vermaken! Het Fun & Entertainment team én onze vriendelijke mascotte Mio vermaken uw kinderen tijdens de weekenden, schoolvakanties en feestdagen met leuke buiten- en binnenactiviteiten. Voor tieners hebben we een speciaal Fun & Active programma tijdens de schoolvakanties en feestdagen.
 
Informeer bij de receptie naar het programma. Daarnaast kunt u als gast van ons hotel gratis gebruikmaken van de faciliteiten op Dormio Resort Maastricht. Op het resort zijn er diverse speeltuinen en een kinderzwembad.
Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Maastricht heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de weekenden, schoolvakanties en feestdagen). Als gast van Dormio Hotel De Prins van Oranje kunt u gratis gebruikmaken van de faciliteiten van het resort.

Faciliteiten

Heeft het hotel een restaurant?

Geniet van een heerlijke lunch of uitgebreid diner bij ’t Proeflokaal Eten of ga lekker snacken bij de foodtruck van Dousberg Snack. Bij 't Proeflokaal Drinken kunt u genieten van een heerlijk drankje of bijvoorbeeld een lekkere Limburgse vlaai. Op de 8ste verdieping van Dormio Hotel de Prins van Oranje is het Michelin-sterren restaurant Rantrée gevestigd. Hier kunt u terecht voor een heerlijke lunch en/of diner.

 

Is er gratis wifi in het hotel?

Jazeker, er is uitstekend gratis wifi in het hele hotel.

Is er een zwembad?

Hotelgasten kunnen gratis gebruikmaken van het binnenzwembad op Dormio Resort Maastricht. Dit zwembad is geschikt voor alle leeftijden. Inclusief glijbaan en kinderspeelbad.

 

Kan ik fietsen huren bij het hotel?
Stadsfietsen, e-bikes en kinderfietsen van zeer goede kwaliteit en met een keuze uit verschillende versnellingen kunt u huren bij Fietsverhuur Dousberg op het gezellige plein het Wilhelmus voor het hotel. Bij de fietsverhuur en de receptie zijn diverse fietsroutes en -kaarten verkrijgbaar om de prachtige omgeving van Maastricht te ontdekken.
 
U kunt ook voor uw komst een fiets reserveren via de website van Fietsverhuur Dousberg.

 

Zijn er bij het hotel wasfaciliteiten?

Bij het hotel zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. De wasserette is dagelijks geopend en bevindt zich in het gebouw van het zwembad. Het gebruik van de wasmachines en drogers kunt u betalen met pin of creditcard.

Kan ik gratis gebruikmaken van het zwembad?

Als gast van Dormio Hotel De Prins van Oranje kunt u gratis gebruikmaken van ons binnenzwembad. Er is ook een kinderbad met speeltoestellen voor onze kleinste gasten. Het zwembad op ons resort is overdekt. Er is geen toezicht aanwezig.

Over welke faciliteiten beschikt het hotel?

Als gast van Dormio Hotel De Prins van Oranje kunt u gebruikmaken van alle faciliteiten op Dormio Resort Maastricht, bekijk hier alle faciliteiten.

Welke faciliteiten zijn er in de accommodatie te vinden?

Indien u een accommodatie op onze website bekijkt, kunt u onder het overzicht met de prijzen op het tabblad 'Faciliteiten' vinden welke faciliteiten er in uw accommodatie aanwezig zijn.

Reserveringen

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Kan ik voor vandaag nog een accommodatie boeken?

Indien er nog beschikbaarheid is, kunt u vandaag tot 17.00 uur via de website een accommodatie boeken. Wilt u na 17.00 uur boeken? Neem dan even telefonisch contact op met de receptie op telefoonnummer +31 (0)43 204 30 80. We kijken graag voor u naar de mogelijkheden!

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen u graag!

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.