Wanneer wilt u op vakantie?

Veelgestelde vragen Dormio Resort Eifeler Tor

Algemeen

Waarom kan ik pas vanaf 1 januari 2021 boeken?

Dormio Holidays neemt op 1 januari 2021 de verhuur van Resort Eifeler Tor over van Landal. Het resort heet vanaf 1 januari 2021 dan ook Dormio Resort Eifeler Tor. Wilt u in 2020 nog verblijven op Resort Eifeler Tor? Dan kunt u bij Landal een verblijf reserveren. Lees meer >>>

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Eifeler Tor van het centrum van Heimbach?

Vanaf het resort vertrekt een treintje, ook wel Bimmelbahn genoemd, richting Heimbach. Tijdens de één uur durende rit krijgt u informatie over Heimbach, Nationaal Park Eifel en de omgeving. De rondrit voert u onder andere door Hasenfeld, Heimbach en langs het Heimbacher stuwmeer. U kunt bij elke halte in- en uitstappen.

 

Het centrum van Heimbach bereikt u in vijf minuten rijden met de auto. Uiteraard kunt u ook een wandeling maken naar het centrum, dit duurt ongeveer 40 minuten.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

Ja, in veel van onze accommodaties op het resort zijn honden toegestaan. De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle accommodaties zijn rookvrij. Roken is dus NIET toegestaan in onze woningen en appartementen.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Vanwege de ligging is Dormio Resort Eifeler Tor niet geschikt voor mensen in een rolstoel. De villa’s zijn gebouwd op een helling en daardoor niet of minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het merendeel van de appartementen en faciliteiten is per lift bereikbaar en zijn ook geschikt voor mensen die minder goed ter been zijn.

 

Waar kan ik mijn afval weggooien?

Op het resort zijn verschillende afvalcontainers geplaatst, hier kunt u uw plastic, glas, papier/karton en restafval weggooien. Deze worden op de plattegrond aangeduid.

 

Mag ik een kampvuur maken?

Kampvuren zijn niet toegestaan op het resort.

 

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Jazeker! Heimbach beschikt over een treinstation. Vanaf Keulen is de reistijd ongeveer 1,5 uur naar station Heimbach. Vanaf het station kunt u de bus of taxi nemen naar Dormio Resort Eifeler Tor. Bekijk de website van de Deutsche Bahn voor meer informatie.

Mag ik barbecueën op het resort?

Barbecueën is toegestaan op het resort. Op de balkons mag alleen elektrisch worden gebarbecued. Hier zijn barbecues op kolen, gas of open vuur NIET toegestaan.

Mag er vuurwerk worden afgestoken op het resort?

Alleen op Oudjaarsavond mag u vanaf 22.00 uur vuurwerk afsteken op het resort.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

 

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

 U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:30 uur.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

 De openingstijden van de receptie zijn van 09.00 tot 18.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Het is mogelijk om tijdens uw verblijf bezoek te ontvangen. Uw bezoek kan zich melden bij de receptie.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

 

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk de van beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Faciliteiten

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Dormio Resort Eifeler Tor is een autovrij vakantiepark. Alleen bij aankomst en vertrek is het toegestaan om met de auto naar uw accommodatie te rijden. Zo kunt u uw bagage eenvoudig laden of lossen. Tijdens uw verblijf kunt u uw auto parkeren op de centrale parkeerplaats.

Is er gratis wifi op het resort?

Op het resort en in alle accommodaties heeft u gratis wifi met beperkte snelheid. U kunt e-mails lezen en versturen (zonder grote bijlagen), surfen en chatten. Videogebruik is niet mogelijk.

Is er een zwembad?

Ja, wij hebben een binnenzwembad, buitenzwembad en een kinderbad.

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Aan de gezellige promenade van Dormio Resort Eifeler Tor vindt u ook een fietsverhuur. Bij fietsverhuur Eifel Rad kunt u diverse soorten elektrische fietsen en mountainbikes huren. Uiteraard worden deze voorzien van leuke tips voor een fietstocht in de omgeving!

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Jazeker, op het resort is een wasserette met 3 wasmachines en 2 drogers. Hier kunt u tegen betaling gebruik van maken.

Kan ik (gratis) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten?

Tegen betaling kunt u een heerlijke massage boeken of gebruik maken van de sauna. Informeer naar de mogelijkheden bij de receptie.

Zijn er laadpalen voor elektrische auto's op het resort?

Op de centrale parkeerplaats van Dormio Resort Eifeler Tor vindt u twee parkeerplaatsen met oplaadpunt voor elektrische auto's.

Is er een restaurant op het resort?

Op het resorts bevinden zich twee verschillende restaurants. Het Heimbacher Brauhaus is een sfeervol restaurant dat typisch Duitse gerechten serveert. In het Italiaanse restaurant Casa Ruscello waant u zich in Italië. Om zeker te zijn van een plekje, kunt u vooraf een tafel reserveren bij de receptie of het restaurant zelf.

 

Daarnaast vindt u aan het einde van de promenade Imbiss Der Turm waar u terecht kunt voor de lekkerste Nederlandse en Duitse snacks.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Jazeker! In de meeste accommodaties is een kinderstoel en kinderbedje aanwezig. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen.

Dormio Resort Eifeler Tor beschikt daarnaast over uitgebreide faciliteiten voor kinderen, waaronder de Mio Kids Club en diverse speelplaatsen.

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Op Dormio Resort Eifeler Tor kunnen uw kinderen zich prima vermaken! Het Fun & Entertainment team én onze vriendelijke mascotte Mio vermaken uw kinderen tijdens de schoolvakanties met leuke buiten- en binnenactiviteiten. Informeer bij de receptie naar het programma. Daarnaast zijn er op het resort diverse speeltuinen en een kinderzwembad.

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Eifeler Tor heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de vakantieperiodes).

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

 

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 7 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 7 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 7 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Wijzigingen zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

De vakantiewoningen zijn geschikt voor 6 tot 12 personen. De appartementen en penthouses zijn geschikt voor voor 4 tot 10 personen. Het maximaal aantal personen dat is toegestaan in een specifieke accommodatie, vindt u in de beschrijving van de accommodatie. Ook kinderen en baby's worden in dit aantal meegeteld.