Dormio maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen.
Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Obertraun kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.
Het landelijk beleid is erop gericht om 1 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Hiervoor hebben we verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.
Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten.
Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.
In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan. De meerprijs voor het meenemen van een hond zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.
Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen. Alleen op het terras.
Ja, Dormio Resort Obertraun is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Enkele grotere Chalets van het type Traunsee en Mondsee hebben zelfs een slaapkamer op de begane grond.
U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.
Nee, dit is niet toegestaan.
Er stopt een ski-bus op de centrale parkeerplaats van het Resort. Hiermee kunt u naar de piste.
Trein
Met de trein is het Dormio Resort Obertraun zeer makkelijk te bereiken. U stapt uit bij de halte Obertraun-Dachsteinhöhlen. Vanuit Wenen is het resort in minder dan vier uur reizen. Vanuit Salzburg is het minder dan twee-en-half uur naar het resort. In beide gevallen stapt u over in Attnang-Puchheim. Vanaf het treinstation is het enkel maar vijf minuten lopen naar het resort.
Uiteraard is de trein ook een perfect vervoersmiddel voor dagtrips. Treinkaartjes kunnen makkelijk op het station bij de ticketautomaat worden gekocht. In het geval u vragen heeft, is er ook personeel aanwezig. Naar Bad Ischl is het 30 minuten per trein, Bad Aussee is in 15 minuten te bereiken en Gmunden is 1 uur met de trein.
Voor meer informatie, treintijden en prijzen: https://www.oebb.at/
Tip: U kunt ook de app ÖBB Scotty instaleren voor openbaar vervoer in Oostenrijk of de Interrail App voor internationale treinreizen.
Bus
De bus is een snelle en gemakkelijke optie om verschillende bezienswaardigheden in de buurt te bereiken. Zowel een busritje naar Hallstatt als Dachstein-Krippenstein dalstation (Five Fingers-Mammut Cave en Ice Cave) duurt minder dan 10 minuten. Ook rijdt de bus naar verder gelegen plaatsen als Gossau en Bad Goisern. Vraag de receptie voor actuele vertrektijden.
Zie ook voor meer informatie, bustijden en prijzen: https://www.oebb.at/
Taxi
Taxi Rastl staat dag en nacht voor u klaar en biedt een uitkomst voor luchthaventransfer, wandelbestemmingen, wanneer u uw fiets mee wilt nemen, een bezoek aan Hallstatt of de Dachstein-Krippensteinbaan of overige bestemmingen op aanvraag. Er passen acht personen in de taxi waardoor u ook met een wat groter gezelschap op de plek van bestemming komt.
Een klein overzicht van de vaste prijzen:
• Hallstatt € 15
• Dachstein-Krippenstein Seilbahn € 10
• Treinstation Obertraun-Dachsteinhöhlen € 8
• Treinstation Bad Aussee € 25
• Salzburg € 175
• Wenen luchthaven € 620
Vraag de receptie voor meer informatie en/of om voor u een taxi te bellen.
Voor rechtstreekse informatiewinning en aanvragen:
Taxi Rastl, http://www.taxi-rastl.at/, +43 699 1175 4852
Boot
Tussen april en oktober is Hallstatt ook met de boot te bezoeken. Tickets voor de lijnboot zijn verkrijgbaar bij de receptie. Ook zijn er grote rondvaartboten die onder andere naar Bad Goisern en Obersee varen. In de winter zijn er na afspraak ook vaartochten te boeken.
Ja, dat mag. We hebben grillsets beschikbaar tegen een huurprijs; u kunt ook uw eigen grill meenemen.
De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.
U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.
U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:00 uur.
De openingstijden van de receptie zijn van 08.00 tot 18.00 uur.
Ja, als u receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.
Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.
Afhankelijk de van beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.
U kunt 1 auto parkeren bij het chalet. Bij de grotere chalets is meer parkeerruimte. U kunt uw auto ook parkeren op de centrale Dormio parkeerplaats bij Housekeeping. Hier staan ook twee laadpalen voor het opladen van elektrische auto's.
Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.
Ja, wij hebben een binnenzwembad met twee verwarmde baden.
Op het resort zelf wordt er geen ski-les gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.
U kunt ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren bij Sportshop Feuerer KG.
Ons resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk ook skiën. Verder zijn er diverse fiets- en wandelroutes.
Ja, u kunt bij Dormio Resort Obertraun fietsen huren. Voor meer informatie kunt u zich melden bij de receptie.
Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.
Op het resort zijn professionele wasmachines en drogers beschikbaar, deze bevinden zich in het hoofdgebouw. Hier kunt u 24 uur per dag gebruik van maken. De kosten voor een totale sessie (wassen, inclusief waspoeder, en drogen) bedragen € 6,00.
Het zwembad is gratis toegankelijk voor gasten. Voor het gebruik van de sauna en wellness geldt een meerpijs van € 9,50 per persoon, dit is inclusief Aufguss voor de sauna en gebruik van een badhanddoek. Massages en beautybehandelingen zijn (tegen betaling) te reserveren bij de receptie. Zij vertellen u graag over alle mogelijkheden.
Ja, bijna al onze accommodaties zijn kindvriendelijk ingericht. Ook zijn ze alle voorzien van een kinderstoel. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen. In de hotelkamers zijn geen standaardvoorzieningen voor kleine kleine kinderen.
Jazeker, wij hebben namelijk een kinderzwembad, een speeltuin en er is kinderanimatie.
Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Obertraun heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de vakantieperiodes).
Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.
Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 7 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie.
Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 7 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.
Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 7 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.
Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.
Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.
Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.
U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.
U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.
U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.
Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!