Veelgestelde vragen Dormio Resort Obertraun

Resort

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan.

 

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt 1 auto parkeren bij het chalet. Bij de grotere chalets is meer parkeerruimte. U kunt uw auto ook parkeren op de centrale parkeerplaats bij de receptie.

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, Dormio Resort Obertraun is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Enkele grotere Chalets van het type Traunsee en Mondsee hebben zelfs een slaapkamer op de begane grond.

 

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

 

Mag ik een kampvuur maken op het resort?

Nee, een kampvuur is niet toegestaan.

 

Ik wil graag gaan skiën. Hoe kom ik bij de piste?

Er stopt een ski-bus op de centrale parkeerplaats van het Resort. Hiermee kunt u naar de piste.

 

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de woning is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie (tel: +43 6131 222 333) om de mogelijkheden te bespreken.

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

 

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

 U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

 De openingstijden van de receptie zijn van 08.00 tot 20.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

 

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, bijna al onze accommodaties zijn kindvriendelijk ingericht. Ook zijn ze alle voorzien van een kinderstoel. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen. In de hotelkamers zijn geen standaardvoorzieningen voor kleine kleine kinderen.

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Jazeker, wij hebben namelijk een kinderzwembad, een speeltuin en er is kinderanimatie.

 

Faciliteiten

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.

Is er een zwembad?

Ja, wij hebben een binnenzwembad met twee verwarmde baden. 

Is er ook ski-les op het Resort?

Op het Resort zelf wordt er geen ski-les gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.

 

Waar kan ik ski-uitrusting vinden?

U kunt ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren bij Sportshop Feuerer KG.

Vanaf het resort kunt u de Sportshop heel makkelijk te voet bereiken.
Adres:
T +43 664 3420885

 

Welke sporten kan ik beoefenen op resort?

Ons resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk ook skiën. Verder zijn er diverse fiets- en wandelroutes.

 

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Ja, u kunt bij Dormio Resort Obertraun fietsen huren. Voor meer informatie kunt u zich melden bij de receptie.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

 

Hoe verloopt de betaling?

Binnen twee werkdagen na uw reservering ontvangt u per mail een factuur van ons. Nadat u de factuur heeft ontvangen vragen wij u 50% van het totaalbedrag te voldoen. 30 dagen voor aankomst vragen wij u het restantbedrag over te maken.

Maakt u een reservering met aankomst binnen 30 dagen voor aankomst? Dan vragen wij direct het volledige totaalbedrag te voldoen. 

Kan ik een reservering annuleren?

Ja, annuleren is mogelijk. Bij annulering of wijziging van uw boeking gelden onze algemene voorwaarden:

  • Bij 30 dagen voor aankomst kunt u kosteloos annuleren en/of wijzigen
  • Bij annulering tussen 30 dagen en 15 dagen voor aankomst van het verblijf hanteren wij een annuleringspercentage van 50% van de verblijfskosten.
  • Bij annulering tussen 14 dagen en 7 dagen voor aankomst van het verblijf hanteren wij een annuleringspercentage van 75% van de verblijfskosten
  • Bij annulering tussen 6 dagen en 1 dag voor aankomst van het verblijf hanteren wij een annuleringspercentage van 100% van de verblijfskosten;
  • In geval van no-show of bij voortijdige beëindiging van het verblijf is het volledige boekingsbedrag verschuldigd.
Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Ja, dat kan, op basis van beschikbaarheid. Indien nodig rekenen wij wel € 22,50 wijzigingskosten.

 

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien de woning beschikbaar is, kunt u uw reservering verlengen.