Boek hier uw luxe vakantie in Oostenrijk

Veelgestelde vragen Dormio Resort Obertraun

Resort

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan.

 

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt 1 auto parkeren bij het chalet. Bij de grotere chalets is meer parkeerruimte. U kunt uw auto ook parkeren op de centrale parkeerplaats bij de receptie.

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, Dormio Resort Obertraun is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Enkele grotere Chalets van het type Traunsee en Mondsee hebben zelfs een slaapkamer op de begane grond.

 

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

 

Mag ik een kampvuur maken op het resort?

Nee, een kampvuur is niet toegestaan.

 

Ik wil graag gaan skiën. Hoe kom ik bij de piste?

Er stopt een ski-bus op de centrale parkeerplaats van het Resort. Hiermee kunt u naar de piste.

 

Bereikbaarheid Dormio Resort Obertraun

Trein
Met de trein is het Dormio Resort Obertraun zeer makkelijk te bereiken. U stapt uit bij de halte Obertraun-Dachsteinhöhlen. Vanuit Wenen is het resort in minder dan vier uur reizen. Vanuit Salzburg is het minder dan twee-en-half uur naar het resort. In beide gevallen stapt u over in Attnang-Puchheim. Vanaf het treinstation is het enkel maar vijf minuten lopen naar het resort.

Uiteraard is de trein ook een perfect vervoersmiddel voor dagtrips. Treinkaartjes kunnen makkelijk op het station bij de ticketautomaat worden gekocht. In het geval u vragen heeft, is er ook personeel aanwezig. Naar Bad Ischl is het 30 minuten per trein, Bad Aussee is in 15 minuten te bereiken en Gmunden is 1 uur met de trein.

Voor meer informatie, treintijden en prijzen: https://www.oebb.at/
Tip: U kunt ook de app ÖBB Scotty instaleren voor openbaar vervoer in Oostenrijk of de Interrail App voor internationale treinreizen.

 

Bus
De bus is een snelle en gemakkelijke optie om verschillende bezienswaardigheden in de buurt te bereiken. Zowel een busritje naar Hallstatt als Dachstein-Krippenstein dalstation (Five Fingers-Mammut Cave en Ice Cave) duurt minder dan 10 minuten een kost € 2,20 voor een enkeltje. Ook rijdt de bus naar verder gelegen plaatsen als Gossau en Bad Goisern. Vraag de receptie voor actuele vertrektijden.

Zie ook voor meer informatie, bustijden en prijzen: https://www.oebb.at/

 

Taxi
Taxi Rastl staat dag en nacht voor u klaar en biedt een uitkomst voor luchthaventransfer, wandelbestemmingen, wanneer u uw fiets mee wilt nemen, een bezoek aan Hallstatt of de Dachstein-Krippensteinbaan of overige bestemmingen op aanvraag. Er passen acht personen in de taxi waardoor u ook met een wat groter gezelschap op de plek van bestemming komt.

Een klein overzicht van de vaste prijzen:
• Hallstatt € 15
• Dachstein-Krippenstein Seilbahn € 10
• Treinstation Obertraun-Dachsteinhöhlen € 8
• Treinstation Bad Aussee € 25
• Liezen € 130
• Salzburg € 175
• Wenen luchthaven € 620

Vraag de receptie voor meer informatie en/of om voor u een taxi te bellen.
Voor rechtstreekse informatiewinning en aanvragen:
Taxi Rastl, http://www.taxi-rastl.at/, +43 699 1175 4852

 

Boot
Tussen april en oktober is Hallstatt ook met de boot te bezoeken. In een historische boottype ‘een Zille’ genaamd, wordt u het meer overgevaren. Ook zijn er grote rondvaartboten die onder andere naar Bad Goisern en Obersee varen. In de winter zijn er na afspraak ook vaartochten te boeken.
Zie voor meer informatie: https://www.navia.at/

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de woning is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie (tel: +43 6131 222 333) om de mogelijkheden te bespreken.

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

 

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

 U kunt uitchecken tot uiterlijk 11:00 uur.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

 De openingstijden van de receptie zijn van 08.00 tot 20.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

 

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, bijna al onze accommodaties zijn kindvriendelijk ingericht. Ook zijn ze alle voorzien van een kinderstoel. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen. In de hotelkamers zijn geen standaardvoorzieningen voor kleine kleine kinderen.

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Jazeker, wij hebben namelijk een kinderzwembad, een speeltuin en er is kinderanimatie.

 

Faciliteiten

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.

Is er een zwembad?

Ja, wij hebben een binnenzwembad met twee verwarmde baden. 

Is er ook ski-les op het Resort?

Op het Resort zelf wordt er geen ski-les gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.

 

Waar kan ik ski-uitrusting vinden?

U kunt ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren bij Sportshop Feuerer KG.

Vanaf het resort kunt u de Sportshop heel makkelijk te voet bereiken.
Adres:
T +43 664 3420885

 

Welke sporten kan ik beoefenen op resort?

Ons resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk ook skiën. Verder zijn er diverse fiets- en wandelroutes.

 

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Ja, u kunt bij Dormio Resort Obertraun fietsen huren. Voor meer informatie kunt u zich melden bij de receptie.

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

 

Hoe verloopt de betaling?

Bij niet annuleerbare reserveringen dient direct de volledige reissom voldaan te worden. Bij flexibele reserveringen vragen wij een directe aanbetaling van 50% van de totale reissom. 30 dagen voor aankomst dient de overige 50% voldaan te worden.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen het flexibele tarief kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 30 dagen voor aankomst. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Alle wijzigingen (bij flexibele reserveringen) zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet gewijzigd worden. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u een flexibele reservering heeft gemaakt en de woning is beschikbaar, dan is het mogelijk om uw reservering te verlengen. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.