Boek hier uw luxe vakantie in Oostenrijk

Veelgestelde vragen Dormio Resort Obertraun

Algemeen

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen in verband met COVID-19?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Obertraun kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid is erop gericht om 2 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Hiervoor hebben we verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.


 

Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om voldoende afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Uiteraard volgen we de landelijke richtlijnen, bij het gebruik van de faciliteiten gelden daarom onderstaande uitgangspunten:

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om voldoende afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
  • In het restaurant rekenen wij een toeslag van € 2,- per tafel.
Wat is het huidige reisadvies voor Obertraun?

Voor de actuele reisadviezen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik in quarantaine op mijn vakantiebestemming of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik mij laten testen voordat ik op vakantie ga of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om uw verblijf op Dormio Resort Obertraun zo aangenaam mogelijk te maken. Bent u niet geheel tevreden? Meld dan uw klacht bij de receptie van Dormio Resort Obertraun zodat wij de mogelijkheid hebben om de situatie ter plaatse voor u op te lossen.

 

Verblijft u momenteel niet meer op Dormio Resort Obertraun? Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om na uw verblijf een klacht in te dienen.

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Obertraun van het centrum?

Het centrum van Obertraun ligt op 1 kilometer afstand en het centrum van Hallstatt op 5 kilometer van Dormio Resort Obertraun.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan. De meerprijs voor het meenemen van een hond zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Mag er gerookt worden in de accommodatie?

Nee, alle accommodaties zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de accommodatie.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, Dormio Resort Obertraun is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Enkele grotere Chalets van het type Traunsee en Mondsee hebben zelfs een slaapkamer op de begane grond. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

 

Hoe kom ik bij de piste?

Er stopt een ski-bus op de centrale parkeerplaats van het resort. Hiermee kunt u naar de piste.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Trein
Met de trein is het Dormio Resort Obertraun zeer makkelijk te bereiken. U stapt uit bij de halte Obertraun-Dachsteinhöhlen. Vanuit Wenen is het resort in minder dan vier uur reizen. Vanuit Salzburg is het minder dan twee-en-half uur naar het resort. In beide gevallen stapt u over in Attnang-Puchheim. Vanaf het treinstation is het enkel maar vijf minuten lopen naar het resort.

Uiteraard is de trein ook een perfect vervoersmiddel voor dagtrips. Treinkaartjes kunnen makkelijk op het station bij de ticketautomaat worden gekocht. In het geval u vragen heeft, is er ook personeel aanwezig. Naar Bad Ischl is het 30 minuten per trein, Bad Aussee is in 15 minuten te bereiken en Gmunden is 1 uur met de trein.

Voor meer informatie, treintijden en prijzen: https://www.oebb.at/
Tip: U kunt ook de app ÖBB Scotty instaleren voor openbaar vervoer in Oostenrijk of de Interrail App voor internationale treinreizen.

 

Bus
De bus is een snelle en gemakkelijke optie om verschillende bezienswaardigheden in de buurt te bereiken. Zowel een busritje naar Hallstatt als Dachstein-Krippenstein dalstation (Five Fingers-Mammut Cave en Ice Cave) duurt minder dan 10 minuten. Ook rijdt de bus naar verder gelegen plaatsen als Gossau en Bad Goisern. Vraag de receptie voor actuele vertrektijden.

Zie ook voor meer informatie, bustijden en prijzen: https://www.oebb.at/

 

Taxi
Taxi Rastl staat dag en nacht voor u klaar en biedt een uitkomst voor luchthaventransfer, wandelbestemmingen, wanneer u uw fiets mee wilt nemen, een bezoek aan Hallstatt of de Dachstein-Krippensteinbaan of overige bestemmingen op aanvraag. Er passen acht personen in de taxi waardoor u ook met een wat groter gezelschap op de plek van bestemming komt.

Een klein overzicht van de vaste prijzen:
• Hallstatt € 15
• Dachstein-Krippenstein Seilbahn € 10
• Treinstation Obertraun-Dachsteinhöhlen € 8
• Treinstation Bad Aussee € 25
• Salzburg € 175
• Wenen luchthaven € 620

Vraag de receptie voor meer informatie en/of om voor u een taxi te bellen.
Voor rechtstreekse informatiewinning en aanvragen:
Taxi Rastl, http://www.taxi-rastl.at/, +43 699 1175 4852

 

Boot
Tussen april en oktober is Hallstatt ook met de boot te bezoeken. Tickets voor de lijnboot zijn verkrijgbaar bij de receptie. Ook zijn er grote rondvaartboten die onder andere naar Bad Goisern en Obersee varen. In de winter zijn er na afspraak ook vaartochten te boeken.

Mag ik barbecueën op het resort?

Ja, dat mag. We hebben grillsets beschikbaar tegen een huurprijs; u kunt ook uw eigen grill meenemen.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

De accommodaties variëren van hotelkamers voor 2 personen tot luxe chalets voor 16 personen. 

Zijn er laadpalen voor elektrische auto's op het resort?

Op de centrale parkeerplaatsen van Dormio Resort Obertraun vindt u twee parkeerplaatsen met een oplaadpunt voor elektrische auto's.

Wat voor activiteiten zijn er in de omgeving van het resort?

U kunt genieten van allerlei leuke activiteiten in de omgeving van Dormio Resort Obertraun. Ontdek de leukste zomeractiviteiten of winteractiviteiten.

Wat is er in de omgeving van Dormio Resort Obertraun te zien?

In de omgeving van Dormio Resort Obertraun is er van alles te doen en mooie plekken te ontdekken. Lees meer informatie over de omgeving in de zomer of in de winter.

Receptie

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

 

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

 U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:00 uur.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

 De receptie is dagelijks geopend van 08.00 tot 18.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u de receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

 

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Faciliteiten

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt 1 auto parkeren bij het chalet. Bij de grotere chalets is meer parkeerruimte. U kunt uw auto ook parkeren op de centrale Dormio parkeerplaats. Hier staan ook twee laadpalen voor het opladen van elektrische auto's.

Is er gratis wifi op het resort?

Jazeker, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, wij hebben een binnenzwembad met twee verwarmde baden. 

Is er ook skiles op het resort?

Op het resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

Waar kan ik ski-uitrusting huren of kopen?

U kunt ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren bij Sportshop Feuerer KG.

Vanaf het resort kunt u de Sportshop heel makkelijk te voet bereiken.
Adres:
T +43 664 3420885

 

Is er een fitnessruimte op het resort?

Jazeker! U kunt op ons resort sporten in de fitnessruimte met uitzicht op de Krippenstein. U kunt in onze fitnessruimte werken aan zowel cardio- als krachtraining.

Kan ik (een) fiets(en) huren op het resort?

Ja, u kunt bij Dormio Resort Obertraun fietsen huren. Voor meer informatie kunt u zich melden bij de receptie.

Welke faciliteiten zijn er op het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines en drogers beschikbaar, deze bevinden zich in het hoofdgebouw. Hier kunt u 24 uur per dag gebruik van maken. De kosten voor een totale sessie (wassen, inclusief waspoeder, en drogen) bedragen € 6,00.

Kan ik (gratis) gebruikmaken van de wellnessfaciliteiten?

Het zwembad is gratis toegankelijk voor gasten. Voor het gebruik van de sauna en wellness geldt een meerpijs van € 9,50 per persoon, dit is inclusief Aufguss voor de sauna en gebruik van een badhanddoek. Massages en beautybehandelingen zijn (tegen betaling) te reserveren bij de receptie. Zij vertellen u graag over alle mogelijkheden.

Welke faciliteiten zijn er in de accommodatie te vinden?

Indien u een accommodatie op onze website bekijkt, kunt u onder het overzicht met de prijzen op het tabblad 'Faciliteiten' vinden welke faciliteiten er in uw accommodatie aanwezig zijn.

Is er een restaurant op het resort?

Jazeker! Restaurant Obertraun is voor iedereen toegankelijk, ook voor gasten van buiten het resort. Het menu bestaat altijd uit gerechten met seizoensproducten. Daarnaast vindt u op een steenworp afstand Dormio Gasthof Höllwirt dat in de omgeving zeer goed bekend staat!

Waar kan ik een skipas kopen?

U kunt online een skipas kopen of bij het loket van de skilift.

Kan ik gratis gebruikmaken van het zwembad?

Als gast van Dormio Resort Obertraun kunt u gratis gebruikmaken van ons verwarmde binnenzwembad met massagestralen. Er is ook een kinderbad met een speeltoestel en speelgoed voor onze kleinste gasten. De zwembaden op ons resort zijn overdekt.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, bijna al onze accommodaties zijn kindvriendelijk ingericht. Ook zijn ze alle voorzien van een kinderstoel. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen. In de hotelkamers zijn geen standaardvoorzieningen voor kleine kinderen.

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Jazeker, wij hebben namelijk een kinderzwembad, een speeltuin en er is kinderanimatie.

 

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Obertraun heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de vakantieperiodes).

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De borg kan met pin of creditcard voldaan worden. Het bedrag wordt, na controle, later terug gestort. De hoogte van de borg is gebaseerd op het maximale aantal personen per woning of het aantal accommodaties dat u huurt: voor 2-14 persoons accommodaties €300, voor >14 persoons accommodaties €500, of wanneer u 2 of meer accommodaties huurt €500.

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 14 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 14 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen u graag!