Boek hier uw luxe vakantie in Oostenrijk

Veelgestelde vragen Dormio Resort Obertraun

Algemeen

Welke maatregelen neemt Dormio Resort Obertraun?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Obertraun kunt genieten, willen we u op de hoogte brengen van de maatregelen die wij op het resort hebben genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid in Oostenrijk is erop gericht om 1 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Obertraun hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.

Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Een bezoek aan het zwembad en de wellnessruimte (sauna) is alleen mogelijk na voorafgaande reservering bij de receptie. Alleen mensen uit hetzelfde huishouden of dezelfde reisgroep mogen tegelijkertijd in de saunaruimte verblijven.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
  • In het restaurant rekenen wij een toeslag van € 2,- per tafel.
Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?
  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Een bezoek aan het zwembad en de wellnessruimte (sauna) is alleen mogelijk na voorafgaande reservering bij de receptie. Alleen mensen uit hetzelfde huishouden of dezelfde reisgroep mogen tegelijkertijd in de saunaruimte verblijven.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
  • In het restaurant rekenen wij een toeslag van € 2,- per tafel.

Resort

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, naast Nederlands wordt er ook Duits en Engels gesproken bij de receptie.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan. De meerprijs voor het meenemen van een hond zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen. Alleen op het terras.

Is het park toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, Dormio Resort Obertraun is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. Enkele grotere Chalets van het type Traunsee en Mondsee hebben zelfs een slaapkamer op de begane grond.

 

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

 

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan.

 

Hoe kom ik bij de piste?

Er stopt een ski-bus op de centrale parkeerplaats van het Resort. Hiermee kunt u naar de piste.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Trein
Met de trein is het Dormio Resort Obertraun zeer makkelijk te bereiken. U stapt uit bij de halte Obertraun-Dachsteinhöhlen. Vanuit Wenen is het resort in minder dan vier uur reizen. Vanuit Salzburg is het minder dan twee-en-half uur naar het resort. In beide gevallen stapt u over in Attnang-Puchheim. Vanaf het treinstation is het enkel maar vijf minuten lopen naar het resort.

Uiteraard is de trein ook een perfect vervoersmiddel voor dagtrips. Treinkaartjes kunnen makkelijk op het station bij de ticketautomaat worden gekocht. In het geval u vragen heeft, is er ook personeel aanwezig. Naar Bad Ischl is het 30 minuten per trein, Bad Aussee is in 15 minuten te bereiken en Gmunden is 1 uur met de trein.

Voor meer informatie, treintijden en prijzen: https://www.oebb.at/
Tip: U kunt ook de app ÖBB Scotty instaleren voor openbaar vervoer in Oostenrijk of de Interrail App voor internationale treinreizen.

 

Bus
De bus is een snelle en gemakkelijke optie om verschillende bezienswaardigheden in de buurt te bereiken. Zowel een busritje naar Hallstatt als Dachstein-Krippenstein dalstation (Five Fingers-Mammut Cave en Ice Cave) duurt minder dan 10 minuten. Ook rijdt de bus naar verder gelegen plaatsen als Gossau en Bad Goisern. Vraag de receptie voor actuele vertrektijden.

Zie ook voor meer informatie, bustijden en prijzen: https://www.oebb.at/

 

Taxi
Taxi Rastl staat dag en nacht voor u klaar en biedt een uitkomst voor luchthaventransfer, wandelbestemmingen, wanneer u uw fiets mee wilt nemen, een bezoek aan Hallstatt of de Dachstein-Krippensteinbaan of overige bestemmingen op aanvraag. Er passen acht personen in de taxi waardoor u ook met een wat groter gezelschap op de plek van bestemming komt.

Een klein overzicht van de vaste prijzen:
• Hallstatt € 15
• Dachstein-Krippenstein Seilbahn € 10
• Treinstation Obertraun-Dachsteinhöhlen € 8
• Treinstation Bad Aussee € 25
• Salzburg € 175
• Wenen luchthaven € 620

Vraag de receptie voor meer informatie en/of om voor u een taxi te bellen.
Voor rechtstreekse informatiewinning en aanvragen:
Taxi Rastl, http://www.taxi-rastl.at/, +43 699 1175 4852

 

Boot
Tussen april en oktober is Hallstatt ook met de boot te bezoeken. Tickets voor de lijnboot zijn verkrijgbaar bij de receptie. Ook zijn er grote rondvaartboten die onder andere naar Bad Goisern en Obersee varen. In de winter zijn er na afspraak ook vaartochten te boeken.

Mag ik barbecueën op het resort?

Ja, dat mag. We hebben grillsets beschikbaar tegen een huurprijs; u kunt ook uw eigen grill meenemen.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

 

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 15:00 uur.

 

 

Hoe laat moet ik uitchecken?

 U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:00 uur.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

 De openingstijden van de receptie zijn van 08.00 tot 20.00 uur.

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

Indien u uw sleutel kwijt bent, dient u dit te melden bij de receptie van het resort.

 

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk de van beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Faciliteiten

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt 1 auto parkeren bij het chalet. Bij de grotere chalets is meer parkeerruimte. U kunt uw auto ook parkeren op de centrale Dormio parkeerplaats bij Housekeeping.

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, er is uitstekend (gratis) wifi-bereik op het hele resort.

Is er een zwembad?

Ja, wij hebben een binnenzwembad met twee verwarmde baden. 

Is er ook ski-les op het resort?

Op het resort zelf wordt er geen ski-les gegeven, maar bij de receptie kunt u terecht voor een aanbeveling.

 

Waar kan ik ski-uitrusting huren of kopen?

U kunt ski's, skischoenen, skihelm en sneeuwschoenen huren bij Sportshop Feuerer KG.

Vanaf het resort kunt u de Sportshop heel makkelijk te voet bereiken.
Adres:
T +43 664 3420885

 

Welke sporten kan ik beoefenen op resort?

Ons resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk ook skiën. Verder zijn er diverse fiets- en wandelroutes.

 

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Ja, u kunt bij Dormio Resort Obertraun fietsen huren. Voor meer informatie kunt u zich melden bij de receptie.

Welke faciliteiten heeft het resort?

Bekijk hier welke faciliteiten het resort heeft.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, bijna al onze accommodaties zijn kindvriendelijk ingericht. Ook zijn ze alle voorzien van een kinderstoel. Als dat niet het geval is, kunt u altijd de receptie bellen. In de hotelkamers zijn geen standaardvoorzieningen voor kleine kleine kinderen.

Zijn er kinderactiviteiten op het resort?

Jazeker, wij hebben namelijk een kinderzwembad, een speeltuin en er is kinderanimatie.

 

Wie is Mio?

Mio is ons vriendelijke, grote huisdier. Mio houdt heel erg van gezelligheid. Met zijn korte pootjes en lange oren ziet hij er grappig uit. Op Dormio Resort Obertraun heeft hij zijn eigen Mio Kids Club (tijdens de vakantieperiodes).

Reserveringen

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

 

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.