Veelgestelde vragen Dormio Resort Flaine

Algemeen

Wat is het huidige reisadvies voor Flaine?

Voor de actuele reisadviezen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik in quarantaine op mijn vakantiebestemming of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik mij laten testen voordat ik op vakantie ga of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen in verband met COVID-19?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif kunt genieten, willen we u alvast op de hoogte brengen van de maatregelen die wij op het resort hebben genomen. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid is erop gericht om 1 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.



Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om voldoende afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Uiteraard volgen we de landelijke richtlijnen, bij het gebruik van de faciliteiten gelden daarom onderstaande uitgangspunten:

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om voldoende afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om uw verblijf op Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif zo aangenaam mogelijk te maken. Bent u niet geheel tevreden? Meld dan uw klacht bij de receptie van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif zodat wij de mogelijkheid hebben om de situatie ter plaatse voor u op te lossen.

 

Verblijft u momenteel niet meer op Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif? Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om na uw verblijf een klacht in te dienen.

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif van het centrum van Flaine?

Het centrum van Flaine ligt op 4 kilometer van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif. Dit is ongeveer 15 minuten met de auto.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan.

 

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Wanneer u met de auto komt, kunt u deze parkeren in de overdekte privé parkeergarage. De kosten hiervoor bedragen €49,00 per auto per week.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

Wij hebben appartementen en chalets voor 4 tot en met 12 personen. 

Mag er gerookt worden in de accommodatie?

Nee, alle accommodaties zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de accommodatie.

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Door de ligging is het resort minder geschikt voor mindervaliden. We beschikken wel over enkele gelijkvloerse accommodaties met een aangepaste douche, aangepast toilet en zonder drempels. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling.

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, er wordt Nederlands gesproken.

Mag ik barbecueën op het resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Hoe kom ik bij de piste?

U kunt bijna altijd via een skipad dat voor het resort ligt naar de eerste skilift skiën. Ook stopt er een skibus naast ons resort, hier kunt u gratis gebruik van maken.

Is het resort bereikbaar met het openbaar vervoer?

Helaas is het op dit moment (nog) niet mogelijk om met het openbaar vervoer het resort te bereiken. Tijdens het wintersportseizoen stopt er wel een skibus naast het resort die u naar de piste brengt.

Wat voor activiteiten zijn er in de omgeving van het resort?

U kunt genieten van allerlei leuke activiteiten in de omgeving van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif. Ontdek de leukste zomeractiviteiten of winteractiviteiten.

Wat is er in de omgeving van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif te zien?

In de omgeving van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif is er van alles te doen en mooie plekken te ontdekken. Lees meer informatie over de omgeving in de zomer of in de winter.

Receptie

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 17.00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt uitchecken tot uiterlijk 10:00 uur.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, als u de receptie hier tijdig over informeert, is het mogelijk om visite te laten komen.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, elke accommodatie is op zijn minst voorzien van:

  • 1 babybedje(s)
  • 1 kinderstoel(en)
  • 1 babybadje
  • traphekje(s)

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Ja, wij hebben een bistro met panoramisch uitzicht op de pistes. Ons restaurant is uitsluitend in het winterseizoen geopend!

Is er gratis wifi op het resort?

Jazeker, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, Dormio Resort Les Portes du Grand Massif heeft een prachtige wellnessruimte met een sauna, stoombad, bubbelbad en een verwarmd binnenbad. Voor onze gasten zijn deze faciliteiten gratis toegankelijk.

Waar kan ik een skipas kopen?

Direct naast de receptie ligt Sport 2000. Hier kunt u via een zuil uw skipas kopen.

Is er een fitnessruimte op het resort?

Jazeker! U kunt op ons resort in de fitnessruimte werken aan zowel cardio- als krachtraining.

Waar kan ik ski-uitrusting huren of kopen?

Bij de ingang van het hoofdgebouw is een winkel, Sport 2000. Zij verhuren ski-uitrusting en skikleding.

Is er ook skiles op het resort?

Op het resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

 

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Kan ik (gratis) gebruikmaken van de wellnessfaciliteiten?

Als gast van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif kunt u gratis gebruikmaken van het zwembad en de sauna, hamam en bubbelbad.

Welke faciliteiten zijn er in de accommodatie te vinden?

Indien u een accommodatie op onze website bekijkt, kunt u onder het overzicht met de prijzen op het tabblad 'Faciliteiten' vinden welke faciliteiten er in uw accommodatie aanwezig zijn.

Kan ik gratis gebruikmaken van het zwembad?

Als gast van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif kunt u gratis gebruikmaken van ons verwarmde binnenzwembad met uitzicht over de bergen. Het zwembad op ons resort is overdekt. Er is geen toezicht aanwezig.

Reserveringen

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient de volledige reissom uiterlijk 14 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw betaling kunt voldoen. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De borg kan met pin of creditcard voldaan worden. Het bedrag wordt, na controle, later terug gestort. De hoogte van de borg bedraagt €300. Wanneer u 2 of meer accommodaties huurt bedraagt de borg €500.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 14 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij helpen u graag!