Veelgestelde vragen Coronavirus

Algemeen

Naar welke landen kan ik op vakantie gaan?

Voor de actuele reisadviezen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik mij laten testen voordat ik op vakantie ga of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik in quarantaine op mijn vakantiebestemming of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Waar vind ik meer informatie over het coronavirus?

Op de website van het RIVM vindt u de laatste informatie over het coronavirus.

Reserveringen

Kan ik mijn verblijf annuleren of omboeken in verband met het coronavirus?

Onze standaard boekingsvoorwaarden zijn van toepassing. Indien u een boeking heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot 14 dagen voor aankomst uw boeking wijzigen of annuleren. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Boekingen gemaakt tegen de standaardprijs kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden.

Heeft u niet rechtstreeks bij Dormio Resorts & Hotels geboekt maar bij een ander organisatie (boekingssite/touroperator)? Neemt u dan contact op met de desbetreffende partner/reisorganisatie waar u uw verblijf geboekt heeft. Onze voorwaarden zoals op deze site weergegeven kunnen in dat geval afwijken.

Resort

Kan ik op vakantie in Nederland vanwege het coronavirus?

Onze resorts en hotels in Nederland zijn geopend. Wij begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wil, daarom nemen wij op onze resorts en hotels ook extra maatregelen. Voor een verblijf op onze resorts en hotels gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Uw vakantie in Nederland kan dus doorgaan.

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen in verband met COVID-19?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Maastricht of bij Dormio Hotel De Prins van Oranje kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Maastricht hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.

Maatregelen Covid-19

Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten:

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Welke faciliteiten zijn er momenteel geopend op Dormio Resort Maastricht?

Conform de actuele landelijke richtlijnen zijn diverse faciliteiten geopend. Bekijk hier een overzicht van de faciliteiten die momenteel geopend zijn.

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Bij het gebruik van de faciliteiten gelden onderstaande richtlijnen.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.

Coronavoucher

Waar kan ik de coronavoucher inwisselen?

U kunt de voucher inwisselen voor een verblijf op al onze resorts en hotels, met uitzondering van Hotel Modez.

Lees hier meer over het inwisselen van uw coronavoucher.

Hoe kan ik mijn coronavoucher inwisselen?

Voor het maken van een nieuwe boeking met een coronavoucher, kunt u per e-mail contact met ons opnemen op het e-mailadres booking@dormioholidays.nl. Vermeld in uw mail uw unieke vouchercode, het resort, de accommodatie en de gewenste periode dat u wilt boeken. Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden, zodat we u binnenkort op één van onze resorts kunnen verwelkomen!

Lees hier meer over het inwisselen van uw coronavoucher.

Kunnen jullie mij de (rest)waarde van de coronavoucher uitbetalen?

Mocht u geen gebruik van uw coronavoucher kunnen of willen maken, dan kunt u na afloop van de geldigheidsduur een verzoek tot restitutie in geld indienen. Maar uiteraard ontvangen wij u graag op één van onze resorts en hotels. U kunt er daarom ook voor kiezen uw voucher te verlengen met 1 jaar. Daarnaast ontvangt u in dat geval een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Voor een persoonlijk aanbod kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden!

 

Mocht u alsnog graag uw geld terug willen vragen, dan kunt u een verzoek tot restitutie indienen. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar vouchers@dormio.eu. Vermeld in deze e-mail uw unieke vouchercode, de geldigheidsdatum van uw voucher en het resort waar u oorspronkelijk geboekt heeft. Vermeld daarnaast uw IBAN-rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder. Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer.

Lees hier meer over het inwisselen of laten uitbetalen van uw coronavoucher.

Ik wil geen gebruik maken van mijn coronavoucher, wat nu?

Mocht u geen gebruik van uw coronavoucher kunnen of willen maken, dan kunt u na afloop van de geldigheidsduur een verzoek tot restitutie in geld indienen. Maar uiteraard ontvangen wij u graag op één van onze resorts en hotels. U kunt er daarom ook voor kiezen uw voucher te verlengen met 1 jaar. Daarnaast ontvangt u in dat geval een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Voor een persoonlijk aanbod kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden!

 

Mocht u alsnog graag uw geld terug willen vragen, dan kunt u een verzoek tot restitutie indienen. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar vouchers@dormio.eu. Vermeld in deze e-mail uw unieke vouchercode, de geldigheidsdatum van uw voucher en het resort waar u oorspronkelijk geboekt heeft. Vermeld daarnaast uw IBAN-rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder. Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer.

Lees hier meer over het inwisselen of laten uitbetalen van uw coronavoucher.

Mijn voucher is (bijna) verlopen, wat nu?

Op uw coronavoucher vindt u de geldigheidsdatum van de voucher. Wij snappen het als u het afgelopen jaar nog niet een nieuw verblijf heeft kunnen of willen boeken. Daarom bieden we u graag een verlengde geldigheidsduur van 1 jaar aan. Als u ervoor kiest uw voucher met 1 jaar te verlengen, ontvangt u tevens een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Neem contact op met onze Reserveringsafdeling om de mogelijkheden te bespreken.

Lees hier meer over het inwisselen of laten uitbetalen van uw coronavoucher.

Ik heb een aanvraag voor restitutie gedaan, wanneer krijg ik mijn geld?

Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer. Indien uw aanvraag onvolledig is, zullen we contact met u opnemen.

Lees hier meer over het inwisselen of laten uitbetalen van uw coronavoucher.