Veelgestelde vragen Coronavirus

Algemeen

Naar welke landen kan ik op vakantie gaan?

Voor de actuele reisadviezen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik mij laten testen voordat ik op vakantie ga of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Moet ik in quarantaine op mijn vakantiebestemming of bij terugkomst in Nederland?

Voor de actuele coronamaatregelen verwijzen wij u graag naar de website www.wijsopreis.nl

Waar vind ik meer informatie over het coronavirus?

Op de website van het RIVM vindt u de laatste informatie over het coronavirus.

Reserveringen

Kan ik mijn verblijf annuleren of omboeken in verband met het coronavirus?

Indien u een boeking heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot 21 dagen voor aankomst uw boeking wijzigen of annuleren. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Boekingen gemaakt tegen de standaardprijs kunnen niet gewijzigd of geannuleerd worden.

Heeft u niet rechtstreeks bij Dormio Resorts & Hotels geboekt maar bij een ander organisatie (boekingssite/touroperator)? Neemt u dan contact op met de desbetreffende partner/reisorganisatie waar u uw verblijf geboekt heeft. Onze voorwaarden zoals op deze site weergegeven kunnen in dat geval afwijken.

Resort

Kan ik op vakantie in Nederland vanwege het coronavirus?

Onze resorts en hotels in Nederland zijn geopend. Wij begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wil, daarom nemen wij op onze resorts en hotels ook extra maatregelen. Voor een verblijf op onze resorts en hotels gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Uw vakantie in Nederland kan dus doorgaan.

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Maastricht of bij Dormio Hotel De Prins van Oranje kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Maastricht hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.

Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten:

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Welke faciliteiten zijn er momenteel geopend op Dormio Resort Maastricht?

Conform de actuele landelijke richtlijnen zijn diverse faciliteiten geopend. Bekijk hier een overzicht van de faciliteiten die momenteel geopend zijn.

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Bij het gebruik van de faciliteiten gelden onderstaande richtlijnen.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.

Coronavoucher

Heb ik recht op een coronavoucher?
  • U heeft recht op een voucher als het resort gesloten is gedurende de periode van uw geboekte verblijf en wij u een e-mail hebben gestuurd met de informatie dat uw reservering niet door kan gaan. Houdt u er alstublieft rekening mee dat wij deze e-mail op volgorde van urgentie zullen versturen, zoals aangegeven bij de vraag << Hoe krijg ik informatie met betrekking tot mijn verblijf en het corona-virus?>> Dit geldt voor reserveringen gemaakt met de standaard prijs en de flexibele prijs.
  • Als u een reservering heeft gemaakt voor 16 april met het flexibele tarief en deze wenst te annuleren en uw aankomst niet binnen 30 dagen is heeft u ook recht op een voucher.  

 

Update: 29 september 2020

De nieuwe maatregelen rondom het coronavirus, die ingaan op dinsdag 29 september 2020 vanaf 18.00 uur, stellen beperkingen aan de groepsgrootte van samenkomsten en dus ook vakanties. Indien u door deze maatregelen genoodzaakt bent om uw vakantie bij Dormio Holidays te annuleren, zullen wij vanaf 29 september uit coulance ook in de volgende situaties een coronavoucher aanbieden:

  • Boekingen tegen de standaardprijs met aankomsten in de periode dat de maatregelen van kracht zijn
  • Boekingen tegen de flexibele prijs met aankomsten in de periode dat de maatregelen van kracht zijn, maar die buiten de wijzigingsperiode vallen en dus in principe niet meer gewijzigd kunnen worden

Bekijk hier alle voorwaarden van de coronavoucher.

Wat is de waarde van de coronavoucher?

De waarde van de coronavoucher is gelijk aan de door u betaalde reissom. De voucher is tot één jaar na oorspronkelijke aankomstdatum geldig. Wordt de reissom van uw nieuwe verblijf hoger, dan betaalt u zelf het verschil bij. Voor coronavouchers uitgegeven tot en met 28 september 2020 geldt eveneens: wordt de nieuwe reissom voordeliger, dan ontvangt u een nieuwe voucher met het restbedrag. De geldigheidsdatum blijft ongewijzigd. Uw nieuwe boeking komt niet in aanmerking voor de omruilgarantie.

Waar kan ik de coronavoucher inleveren?

U kunt de voucher inleveren voor een verblijf op al onze resorts en hotels, met uitzondering van Hotel Modez.

Is de coronavoucher persoonsgebonden?

De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen aan iemand anders.

Hoe lang is de coronavoucher geldig?

De coronavoucher is geldig tot één jaar na de oorspronkelijke aankomstdatum. De nieuwe aankomstdatum dient binnen de geldigheid van de voucher te liggen.

Hoe ontvang ik mijn coronavoucher?

Heeft u van ons bericht heeft gehad dat uw reservering niet door kan gaan of u heeft een bestaande boeking gemaakt met een flexibele prijs en heeft u deze geannuleerd tot 30 dagen voor aankomst, dan krijgt u zo spoedig mogelijk van ons uw voucher per e-mail. Houdt u er, gezien de drukte, rekening mee dat de verwerking een week kan duren.

Hoe gebruik ik mijn coronavoucher bij een nieuwe boeking?

Voor het maken van een nieuwe boeking met een coronavoucher, kunt u per e-mail contact met ons opnemen op het e-mailadres booking@dormioholidays.nl. Vermeld in uw mail uw unieke vouchercode, het resort, de accommodatie en de gewenste periode dat u wilt boeken. Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden, zodat we u binnenkort op één van onze resorts kunnen verwelkomen!

Waarom krijg ik een coronavoucher?

De uitzonderlijke situatie van dit moment heeft ons doen kiezen voor een uitzonderlijke oplossing, namelijk een terugbetaling in de vorm van een coronavoucher. De coronavoucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een coronavoucher steunen.

 

Voor coronavouchers uitgegeven tot en met 28 september 2020 geldt: De coronavoucher ontzegt u ook geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na oorspronkelijk geboekte aankomstdatum heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om na afloop van de geldigheidsduur alsnog restitutie in geld te verzoeken. Uiteraard hopen wij dat u met uw voucher binnenkort een verblijf op één van onze mooie resorts boekt.

In eerste instantie zou ik mijn geld terug krijgen, nu krijg ik een coronavoucher aangeboden. Kan dat zomaar?

In eerste instantie hebben wij inderdaad gecommuniceerd dat u het bedrag teruggestort zou krijgen. Echter, op het moment dat wij uw verblijf annuleerden konden we niet vermoeden dat deze situatie zo’n enorme impact zou hebben op de hele wereld en ook op ons als reisorganisatie. De ontwikkelingen volgen elkaar in een razendsnel tempo op en inmiddels bevinden we ons in een zeer uitzonderlijke situatie die u als reiziger, maar ook ons als reisorganisatie raakt. In deze uitzonderlijke situatie is gekozen voor een uitzonderlijke oplossing, namelijk een terugbetaling in de vorm van een coronavoucher. Gelet op de onvoorziene ontwikkelingen en de enorme impact daarvan op ons als reisorganisatie achten we het ook in uw geval passend om te voorzien in een coronavoucher. De uitgifte van deze vouchers wordt door overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd gesteund.

Kunnen jullie mij de (rest)waarde van de coronavoucher uitbetalen?

Mocht u geen gebruik van uw coronavoucher kunnen of willen maken, dan kunt u na afloop van de geldigheidsduur een verzoek tot restitutie in geld indienen. Maar uiteraard ontvangen wij u graag op één van onze resorts en hotels. U kunt er daarom ook voor kiezen uw voucher te verlengen met 1 jaar. Daarnaast ontvangt u in dat geval een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Voor een persoonlijk aanbod kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden!

 

Mocht u alsnog graag uw geld terug willen vragen, dan kunt u een verzoek tot restitutie indienen. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar vouchers@dormio.eu. Vermeld in deze e-mail uw unieke vouchercode, de geldigheidsdatum van uw voucher en het resort waar u oorspronkelijk geboekt heeft. Vermeld daarnaast uw IBAN-rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder. Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer.

Ik wil geen gebruik maken van mijn coronavoucher, wat nu?

Mocht u geen gebruik van uw coronavoucher kunnen of willen maken, dan kunt u na afloop van de geldigheidsduur een verzoek tot restitutie in geld indienen. Maar uiteraard ontvangen wij u graag op één van onze resorts en hotels. U kunt er daarom ook voor kiezen uw voucher te verlengen met 1 jaar. Daarnaast ontvangt u in dat geval een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Voor een persoonlijk aanbod kunt u contact opnemen met onze Reserveringsafdeling. Wij kijken graag met u naar de mogelijkheden!

 

Mocht u alsnog graag uw geld terug willen vragen, dan kunt u een verzoek tot restitutie indienen. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar vouchers@dormio.eu. Vermeld in deze e-mail uw unieke vouchercode, de geldigheidsdatum van uw voucher en het resort waar u oorspronkelijk geboekt heeft. Vermeld daarnaast uw IBAN-rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder. Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer.

Mijn voucher is (bijna) verlopen, wat nu?

Op uw coronavoucher vindt u de geldigheidsdatum van de voucher. Wij snappen het als u het afgelopen jaar nog niet een nieuw verblijf heeft kunnen of willen boeken. Daarom bieden we u graag een verlengde geldigheidsduur van 1 jaar aan. Als u ervoor kiest uw voucher met 1 jaar te verlengen, ontvangt u tevens een extra opwaardering van 10% van de (rest)waarde van de voucher. Indien u kiest voor de verlenging en opwaardering, kan de voucher uitsluitend nog op een verblijf worden ingewisseld. Er kan dan geen restitutie meer worden aangevraagd en er wordt in dat geval geen geld teruggegeven, ook al is de reissom van uw nieuwe verblijf voordeliger dan de op de voucher vermelde waarde. Neem contact op met onze Reserveringsafdeling om de mogelijkheden te bespreken.

Ik heb een aanvraag voor restitutie gedaan, wanneer krijg ik mijn geld?

Nadat we gecontroleerd hebben of uw aanvraag compleet en rechtmatig is, gaan wij binnen 10 werkdagen over tot uitbetaling op het door u aangegeven bankrekeningnummer. Indien uw aanvraag onvolledig is, zullen we contact met u opnemen.