Veelgestelde vragen Coronavirus

Reserveringen

Hoe krijg ik informatie met betrekking tot mijn verblijf en het coronavirus?

Momenteel zijn wij druk bezig om al onze gasten die vragen hebben ten aanzien van de gemaakte boeking, op de best mogelijke manier te helpen. In het belang van onze gasten én om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, vindt u hieronder informatie en richtlijnen met betrekking tot het contact met Dormio Holidays. Graag vragen wij uw begrip en medewerking.

 

Heeft u een verblijf geboekt in een resort of hotel dat op dit moment gesloten is? En valt uw aankomstdatum ook in de periode dat het resort gesloten is?

Wij zullen contact met u opnemen!

 

U mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We vragen u geduld te hebben en verzoeken u vriendelijk om ons in de komende periode niet zelf te benaderen.

Wij doen ons best om onze website continu up-to-date te houden. U kunt hier bekijken welke resorts gesloten zijn en tot wanneer. Wij raden u aan om zeker ook zelf de updates van de officiële autoriteiten te volgen want de ontwikkelingen volgen elkaar zeer snel op.

 

Uiteraard begrijpen wij dat u het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar u aan toe bent en welke mogelijkheden u heeft. Wij willen benadrukken dat wij ons uiterste best doen u duidelijkheid te geven en de gevolgen voor iedereen zoveel mogelijk te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten. Momenteel wordt de volgorde van urgenties op de volgende manier bepaald:

 

  1. Aankomsten, in de resorts die zijn gesloten, voor aankomende week
  2. Aankomsten, in de resorts die zijn gesloten, na volgende week
  3. Latere aankomsten, in resorts die zijn gesloten, en overige vragen

 

Heeft u een verblijf geboekt in een resort of hotel dat op dit moment gesloten is? En is uw aankomstdatum pas na de sluitingsdatum van het resort?

Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw verblijf door. Uiteraard houden wij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Mocht de situatie veranderen en de resorts, volgens de lokale autoriteiten, langer gesloten blijven dan vermelden wij dit op onze website. Bekijk hier welke resorts gesloten zijn en tot wanneer.

 

Wij adviseren u dan ook om de situatie nog even af te wachten. We nemen dus pas contact met u op het moment dat uw verblijf onverhoopt alsnog in de gesloten periode valt. Heeft u toch twijfels over uw verblijf, dan attenderen wij u graag op de mogelijkheid om gebruik te maken van onze omruilgarantie en uw verblijf kosteloos om te boeken. Wij verwijzen u daarvoor graag naar de voorwaarden van de omruilgarantie.

 

Heeft u een verblijf geboekt in een resort of hotel dat op dit moment nog geopend is?

Indien u een verblijf heeft geboekt in een resort of hotel dat nog geopend is, dan gaat uw verblijf gewoon door. Heeft u twijfels over uw verblijf, dan attenderen wij u graag op de mogelijkheid om gebruik te maken van onze omruilgarantie en uw verblijf kosteloos om te boeken. Wij verwijzen u daarvoor graag naar de voorwaarden van de omruilgarantie. Heeft u andere vragen over uw boeking? Dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen en verzoeken wij u vriendelijk uw vragen per e-mail te stellen.

 

Heeft u geboekt via één van onze partners (dus niet geboekt via Dormio Holidays)?

Neemt u dan contact op met de partij waar u uw verblijf heeft geboekt. Wij adviseren u om tevens de website van de desbetreffende partner/reisorganisatie te raadplegen.

Kan ik mijn verblijf annuleren of omboeken in verband met het coronavirus?

Het is mogelijk uw verblijf te annuleren. Afhankelijk van de door u gekozen prijs (standaard of flexibel) en de datum waarop u gereserveerd heeft, zijn er diverse voorwaarden van toepassing. * Voor meer informatie over uw persoonlijke situatie, kunt u contact met ons opnemen per e-mail.

* Reserveringen die in aanmerking komen voor de omruilgarantie: reserveringen met een standaard prijs gemaakt tot en met 15 april 2020 en voor boekingen gemaakt in de periode van 16 april tot en met 30 juni 2020 met een standaard prijs en een flexibele prijs.

* Reserveringen die in aanmerkingen komen voor een coronavoucher: reserveringen met een flexibele prijs gemaakt tot en met 15 april 2020 en boekingen die vallen in de periode dat het resort gesloten is door de coronamaatregelen.

 

Heeft u rechtstreeks bij Dormio Holidays geboekt en is uw aankomstdatum voor 31 oktober 2020? Dan bieden we u de mogelijkheid om uw vakantie eenmalig om te boeken, middels onze omruilgarantie. Bekijk hier de voorwaarden die van toepassing zijn op deze omruilgarantie.

 

Heeft u niet rechtstreeks bij Dormio Holidays geboekt maar bij een ander organisatie (boekingssite/touroperator)? Neemt u dan contact op met de desbetreffende partner/reisorganisatie waar u uw verblijf geboekt heeft. Onze voorwaarden zoals op deze site weergegeven kunnen in dat geval afwijken.

Wat moet ik doen als mijn verblijf geen doorgang kon vinden in verband met de coronamaatregelen?

Reizigers waarvan de reis is geannuleerd omdat het resort door de coronamaatregelen is gesloten, ontvangen een coronavoucher. Deze voucher heeft de waarde van de betaalde reissom en hiermee kan een vervangende reis op een later tijdstip geboekt worden. Bekijk hier de voorwaarden die van toepassing zijn op de coronavoucher.

Ik had kaartjes voor André Rieu op het Vrijthof. Nu dat concert is afgelast, wil ik ook mijn verblijf op Dormio Resort Maastricht annuleren. Kan dat?

Vanzelfsprekend mag u ook gebruik maken van onze omruilgarantie. Hiermee kunt u uw verblijf eenmalig wijzigen, bijvoorbeeld naar de nieuwe concertdatum. Bekijk hier alle voorwaarden van de omruilgarantie.

Resort

Zijn er accommodaties gesloten in verband met het coronavirus?

Het merendeel van onze resorts is inmiddels weer geopend. Bekijk hier het overzicht van de resorts.

Wat moet ik doen als de accommodatie die ik heb geboekt, is gesloten?

Alle reserveringen die plaats zouden hebben gevonden tijdens de periode dat het betreffende resort gesloten is, komen helaas te vervallen. Uiteraard bent u uw geld niet kwijt, u ontvangt van ons een coronavoucher. Alle betrokken gasten krijgen de exacte waarde in de vorm van een voucher voor een volgend verblijf op éen van onze resorts. Bekijk hier de voorwaarden die van toepassing zijn op de coronavoucher.

 

Wij nemen, in volgorde van urgentie, contact met u op om de mogelijkheden te bespreken. Wij verzoeken u vriendelijk om hierover geen telefonisch contact met ons op te nemen.

Kan ik op vakantie in Nederland vanwege het coronavirus?

Onze resorts en hotels in Nederland zijn geopend. Wij begrijpen dat u met een gerust gevoel op vakantie wil, daarom nemen wij op onze resorts en hotels ook extra maatregelen. Voor een verblijf op onze resorts en hotels gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die u thuis opvolgt. Uw vakantie in Nederland kan dus doorgaan.

Welke maatregelen hebben jullie op het resort genomen?

Om ervoor te zorgen dat u straks onbezorgd van uw vakantie op Dormio Resort Maastricht kunt genieten, hebben we diverse maatregelen op het resort genomen in verband met COVID-19. Dit beleid is opgesteld conform de actuele landelijke richtlijnen.

Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de hygiëne te waarborgen. Op Dormio Resort Maastricht hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we iedereen ook ter plaatse aan herinneren. De onderstaande borden zult u op verschillende plaatsen op het resort tegenkomen.

Daarnaast gelden onderstaande richtlijnen bij het gebruik van de faciliteiten:

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Welke faciliteiten zijn er momenteel geopend op Dormio Resort Maastricht?

Conform de actuele landelijke richtlijnen zijn diverse faciliteiten weer geopend. Bekijk hier een overzicht van de faciliteiten die momenteel geopend zijn.

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig gebruik kan maken van de faciliteiten?

Bij het gebruik van de faciliteiten gelden onderstaande richtlijnen.

  • Het aantal bezoekers per faciliteit is beperkt. Het is mogelijk dat u even (buiten) moet wachten, maar we zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt. Om de 1,5 meter afstand te garanderen kan bij sommige faciliteiten de (toegestane) groepsgrootte beperkt zijn, zoals bijvoorbeeld bij de receptie.
  • U kunt uitsluitend contactloos betalen. Hiermee vermijden we handcontact.
  • Alle contactpunten worden ieder half uur of na gebruik schoongemaakt.
  • Veel faciliteiten hebben een plastic scherm. Zo kunnen onze medewerkers u op een veilige manier te woord staan.
Is er kinderanimatie en wat zijn de regels?

De Mio Kids Club op Dormio Resort Maastricht is weer geopend. Er worden zowel binnen- als buitenactiviteiten voor de kinderen georganiseerd. De Mio Kids Club is zo ingericht dat medewerkers binnen 1,5 meter afstand kunnen houden van de kinderen. De ouders mogen niet mee naar binnen. Tijdens de buitenactiviteiten zijn de ouders wel welkom om te komen kijken. Het weekprogramma is bij de receptie te verkrijgen.

Coronavoucher

Heb ik recht op een coronavoucher?
  • U heeft recht op een voucher als het resort gesloten is gedurende de periode van uw geboekte verblijf en wij u een e-mail hebben gestuurd met de informatie dat uw reservering niet door kan gaan. Houdt u er alstublieft rekening mee dat wij deze e-mail op volgorde van urgentie zullen versturen, zoals aangegeven bij de vraag << Hoe krijg ik informatie met betrekking tot mijn verblijf en het corona-virus?>> Dit geldt voor reserveringen gemaakt met de standaard prijs en de flexibele prijs.
  • Als u een reservering heeft gemaakt voor 16 april met het flexibele tarief en deze wenst te annuleren en uw aankomst niet binnen 30 dagen is heeft u ook recht op een voucher.  
Wat is de waarde van de coronavoucher?

De waarde van de coronavoucher is gelijk aan de door u betaalde reissom. De voucher is tot één jaar na oorspronkelijke aankomstdatum geldig. Wordt de reissom van uw nieuwe verblijf hoger, dan betaalt u zelf het verschil bij. Wordt de nieuwe reissom voordeliger, dan ontvangt u een nieuwe voucher met het restbedrag. De geldigheidsdatum blijft ongewijzigd. Uw nieuwe boeking komt niet in aanmerking voor de omruilgarantie.

Waar kan ik de coronavoucher inleveren?

U kunt de voucher inleveren voor een verblijf op al onze resorts en hotels, met uitzondering van Hotel Modez en Resort Eifeler Tor.

Is de coronavoucher persoonsgebonden?

De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen aan iemand anders.

Hoe lang is de coronavoucher geldig?

De coronavoucher is geldig tot één jaar na de oorspronkelijke aankomstdatum. De nieuwe aankomstdatum dient binnen de geldigheid van de voucher te liggen.

Hoe ontvang ik mijn coronavoucher?

Heeft u van ons bericht heeft gehad dat uw reservering niet door kan gaan of u heeft een bestaande boeking gemaakt met een flexibele prijs en heeft u deze geannuleerd tot 30 dagen voor aankomst, dan krijgt u zo spoedig mogelijk van ons uw voucher per e-mail. Houdt u er, gezien de drukte, rekening mee dat de verwerking een week kan duren.

Hoe gebruik ik mijn coronavoucher bij een nieuwe boeking?

Voor het maken van een nieuwe boeking met een coronavoucher, kunt u per e-mail contact met ons opnemen. Vermeld in uw mail uw unieke vouchercode, het resort, de accommodatie en de gewenste periode dat u wilt boeken. Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden, zodat we u binnenkort op één van onze resorts kunnen verwelkomen!

Ik wil geen gebruik maken van de coronavoucher, wat nu?

De uitzonderlijke situatie van dit moment heeft ons doen kiezen voor een uitzonderlijke oplossing, namelijk een terugbetaling in de vorm van een coronavoucher. De coronavoucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en reisorganisaties. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een coronavoucher steunen.

 

De coronavoucher ontzegt u ook geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na oorspronkelijk geboekte aankomstdatum heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om na afloop van de geldigheidsduur alsnog restitutie in geld te verzoeken. Uiteraard hopen wij dat u met uw voucher binnenkort een verblijf op één van onze mooie resorts boekt.

In eerste instantie zou ik mijn geld terug krijgen, nu krijg ik een coronavoucher aangeboden. Kan dat zomaar?

In eerste instantie hebben wij inderdaad gecommuniceerd dat u het bedrag teruggestort zou krijgen. Echter, op het moment dat wij uw verblijf annuleerden konden we niet vermoeden dat deze situatie zo’n enorme impact zou hebben op de hele wereld en ook op ons als reisorganisatie. De ontwikkelingen volgen elkaar in een razendsnel tempo op en inmiddels bevinden we ons in een zeer uitzonderlijke situatie die u als reiziger, maar ook ons als reisorganisatie raakt. In deze uitzonderlijke situatie is gekozen voor een uitzonderlijke oplossing, namelijk een terugbetaling in de vorm van een coronavoucher. Gelet op de onvoorziene ontwikkelingen en de enorme impact daarvan op ons als reisorganisatie achten we het ook in uw geval passend om te voorzien in een coronavoucher. De uitgifte van deze vouchers wordt door overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd gesteund.

Omruilgarantie

Wat is de omruilgarantie?

Heeft u rechtstreeks bij Dormio Holidays geboekt en is uw aankomstdatum voor 31 oktober 2020? Dan bieden we u in bepaalde situaties de mogelijkheid om uw vakantie eenmalig om te boeken, middels onze omruilgarantie. Bekijk hier de voorwaarden die van toepassing zijn op deze omruilgarantie.

Wat moet ik doen als ik gebruik wil maken van de omruilgarantie?

Indien u gebruik wenst te maken van de omruilgarantie kunt u een mail sturen naar booking@dormioholidays.com. Vermeld in uw mail uw geboekte resort, uw reserveringsnummer en de periode en/of het resort waar naar u eenmalig wenst om te boeken. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk de aangepaste bevestiging. Mocht het niet lukken om de boeking te verplaatsen naar de door u gewenste periode of het door u gewenste resort of hotel, dan nemen wij contact met u op over de mogelijkheden.

Houdt u er rekening mee dat de doorlooptijd van uw omboeking, in verband met de drukte, minimaal 1 week is.

Heb ik recht op de omruilgarantie?

Reserveringen die in aanmerking komen voor een omruilgarantie zijn: reserveringen met een standaard prijs gemaakt tot en met 15 april 2020 en boekingen gemaakt in de periode van 16 april tot en met 30 juni 2020 met een standaard prijs en een flexibele prijs.

Bekijk hier alle voorwaarden van de omruilgarantie.

Algemeen

Waar vind ik meer informatie over het coronavirus?

Op de website van het RIVM vindt u de laatste informatie over het coronavirus.

Mag ik met meerdere gezinnen of met vrienden samen één vakantiewoning huren?

Ja zeker! Ook vanuit de Rijksoverheid is inmiddels bevestigd dat u vanaf 1 juni met meerdere gezinnen of met vrienden gebruik mag maken van een vakantiewoning. Uitgangspunt hierbij is uiteraard ook om 1,5 meter afstand tot elkaar te bewaren en toegang te hebben tot eigen sanitair. Onze vakantiewoningen zijn ruim opgezet en beschikken (in de meeste gevallen) over meerdere toiletten en/of badkamers.

Naar welke landen kan ik deze zomer op vakantie gaan?

Vanaf 15 juni is het weer mogelijk op vakantie te gaan naar andere landen binnen de EU/Schengenzone en naar het Caribisch deel van het Koninkrijk (waaronder Bonaire). Voor de actuele reisadviezen verwijzen wij u graag naar nederlandwereldwijd.nl, de website van Buitenlandse Zaken.