Veelgestelde vragen Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif van het centrum van Flaine?

Het centrum van Flaine ligt op 4 km afstand, 16 minuten met de auto.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan.

 

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie. Huisdieren zijn altijd op aanvraag.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Wanneer u met de auto komt, kunt u deze parkeren in de overdekte privé parkeergarage. De kosten hiervoor bedragen €49,00 per auto per week.

Voor hoeveel personen is de accommodatie geschikt?

Wij hebben appartementen en chalets voor 4 tot en met 12 personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Door de ligging is het resort minder geschikt voor mindervaliden. We beschikken wel over enkele gelijkvloerse accommodaties met een aangepaste douche, aangepast toilet en zonder drempels. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via +31 (0) 26 353 77 25.

Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Ja, er wordt Nederlands gesproken.

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan.

Mag ik barbecueën op het resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 16:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de accommodatie is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 16.00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt tot uiterlijk 10.00 uur uitchecken.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie is alle dagen geopend van 08.00 tot 11.00 uur en van 15.30 tot 19.30 uur.

Op zaterdag is de receptie geopend van 08.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 19.30 uur.

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, dit is mogelijk, als u dit bij de receptie aangeeft.

Kan ik later uitchecken dan aangegeven?

Afhankelijk van de beschikbaarheid, kan een late check-out mogelijk zijn. Informeer tijdens uw verblijf bij de receptie naar de mogelijkheden en kosten.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, elke accommodatie is op zijn minst voorzien van:

  • 1 babybedje(s)
  • 1 kinderstoel(en)
  • 1 babybadje
  • traphekje(s)

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Ja, wij hebben een bistro met panoramisch uitzicht op de pistes.

De openingstijden van de Bistro zijn: 

Ontbijt vanaf 8:00 uur.
Bar vanaf 16:00 uur.
Diner vanaf 18:30 uur.

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, Dormio Resort Les Portes du Grand Massif heeft een prachtig wellness-centrum met een sauna, stoombad, jacuzzi en een verwarmd binnenbad. Voor onze gasten zijn deze faciliteiten gratis toegankelijk.

Waar kan ik een ski-pas kopen?

Direct naast de receptie ligt Sport 2000. Hier kunt u via een zuil uw ski-pas kopen.

Kan ik fietsen huren op het resort?

Wij verhuren helaas nog geen fietsen op ons resort.

Wat voor sporten kan ik beoefenen?

Het resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk skiën of snowboarden.

Waar kan ik ski-uitrusting huren of kopen?

Bij de ingang van het hoofdgebouw is een winkel, Sport 2000. Zij verhuren ski-uitrusting en skikleding.

Is er ook ski-les op het resort?

Op het resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

 

Welke faciliteiten heeft het resort?

Het resort beschikt over uitgebreide faciliteiten. Bekijk hier een overzicht.

Zijn er op het resort wasfaciliteiten?

Op het resort zijn professionele wasmachines beschikbaar. Hier kunt u (tegen betaling) gebruik van maken. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.

Kan ik (gratis) gebruik maken van de wellnessfaciliteiten?

Als gast van Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif kunt u gratis gebruik maken van het zwembad en de sauna, hamam en jacuzzi.

Reserveringen

Hoe verloopt de betaling?

Bij reserveringen met een flexibele prijs dient u een directe aanbetaling te voldoen van 25% van de totale reissom. De overige 75% dient uiterlijk 21 dagen voor aankomst te worden voldaan. Bij reserveringen met een standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) dient de volledige reissom direct voldaan te worden. Tijdens het boekingsproces wordt u doorgeleid naar onze betaalprovider waar u online uw (aan)betaling kunt voldoen.

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen de standaardprijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Reserveringen met een flexibele prijs kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 21 dagen voor aankomst. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. In de Algemene Voorwaarden op onze website vindt u meer informatie. 

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Indien u een reservering heeft gemaakt tegen de flexibele prijs kunt u tot uiterlijk 21 dagen voor aankomst uw reservering wijzigen. Wijzigingen zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725. Reserveringen gemaakt tegen de standaard prijs (niet annuleerbaar, niet restitueerbaar, niet wijzigbaar) kunnen niet gewijzigd worden.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u rechtstreeks bij Dormio een reservering heeft gemaakt, kunt u wellicht uw verblijf te verlengen. Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Uiteraard kunt u ook telefonisch reserveren. Wij helpen en adviseren u graag over de mogelijkheden. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe kan ik reserveren?

Via onze website kunt u 24 uur per dag reserveren. Wilt u liever iemand telefonisch spreken? Wij helpen u graag met uw reservering of bij specifieke vragen of wensen. U kunt contact opnemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 026 353 77 25.

Hoe weet ik of mijn online reservering goed ontvangen is?

U ontvangt binnen twee werkdagen na reserveren een bevestigingsmail inclusief factuur per e-mail.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

U ontvangt van ons geen betalingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisbescheiden?

U ontvangt van ons geen reisbescheiden. U kunt inchecken met de reserveringsbevestiging/factuur.

Kan ik meerdere accommodaties reserveren?

Jazeker, uiteraard kunt u bij ons meerdere accommodaties reserveren. Het is momenteel helaas niet mogelijk om via de website meerdere accommodaties tegelijkertijd te reserveren. U kunt per woningtype een nieuwe reservering maken of contact opnemen met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of 026 353 77 25. Zij helpen u graag!

Algemeen

Hoe kom ik bij de piste?

U kunt bijna altijd via een skipad dat voor het resort ligt naar de eerste skilift skiën. Ook stopt er een skibus naast ons resort.

Hoe lang is de piste?

De piste is in totaal 266 km.

Zwarte piste

41 km

Rode piste

107 km

Blauwe piste

117 km

Hoe hoog is de berg?

De Mont Blanc is 4810m hoog maar ons Dormio Resort Les Portes du Grand Massif ligt op 1850m hoog.