Veelgestelde vragen Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif

Resort

Hoe ver ligt Dormio Resort Les Portes Du Grand Massif van het centrum van Flaine?

Het centrum van Flaine ligt op 4 km afstand, 16 minuten met de auto.

Mag ik mijn hond(en) meenemen?

In de meeste accommodaties op het resort zijn honden toegestaan.

 

De kosten voor het bijboeken zijn €39,50 per hond per accommodatie.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Wanneer u met de auto komt, kunt u deze parkeren in de overdekte privé parkeergarage. De kosten hiervoor bedragen €49,00 per auto per week.

Met hoeveel personen kan ik in de accommodatie?

Wij hebben appartementen en chalets voor 4 tot en met 12 personen. 

Mag er gerookt worden in de woningen?

Nee, alle woningen zijn rookvrij. Er mag dus NIET gerookt worden in de woningen.

Is het resort toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, ons resort is toegankelijk voor mindervaliden.

Wij hebben in onze accommodaties:

  • aangepaste douche
  • aangepast toilet
  • rolstoelvriendelijk, geen drempels
  • gelijkvloers (dit hangt af van de accommodatie)
Waar kan ik mijn afval weggooien?

U kunt uw afval kwijt bij het hoofdgebouw, hier zijn afvalcontainers aanwezig.

Wordt er Nederlands gesproken op het resort?

Nee, er wordt geen Nederlands gesproken op ons resort, maar wel Frans en Engels.

Mag ik een kampvuur maken?

Nee, dit is niet toegestaan.

Mag ik barbecueën op het Resort?

Nee, dit is niet toegestaan.

Receptie

Kan ik eerder inchecken dan aangegeven?

De inchecktijd is vanaf 17:00 uur. Als u eerder wilt inchecken én de woning is beschikbaar kan dit uiteraard! U kunt op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie (tel: 0033 – 4 50 18 94 50) om de mogelijkheden te bespreken.

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

U kunt inchecken vanaf 17.00 uur.

Hoe laat moet ik uitchecken?

U kunt tot uiterlijk 11.00 uur uitchecken.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie is alle dagen geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 15.00 tot 19.00 uur.

Op zaterdag is de receptie geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 15.00 tot 20.00 uur.

Waar kan ik een ski-pas aanvragen?

De skipassen worden verkocht bij de receptie. In de zeer nabije toekomst is er een selfservice apparaat in de receptie. Hier kun u makkelijk uw skipas kopen. 

 

Mag ik gasten ontvangen in mijn accommodatie?

Ja, dit is mogelijk, als u dit bij de receptie aangeeft.

Kinderen

Is het resort geschikt voor (kleine) kinderen?

Ja, elke accommodatie is op zijn minst voorzien van:

  • 1 babybedje(s)
  • 1 kinderstoel(en)
  • 1 babybadje
  • traphekje(s)

Faciliteiten

Is er een restaurant op het resort?

Ja, wij hebben een bistro met panoramisch uitzicht op de pistes.

De openingstijden van de Bistro zijn: 

Ontbijt vanaf 7:00 uur.
Diner vanaf 16:00 uur.

Is er gratis wifi op het resort?

Ja, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi.

Is er een zwembad?

Ja, Dormio Resort Les Portes du Grand Massif heeft een prachtig wellness-centrum met een sauna, stoombad, jacuzzi en een verwarmd binnenbad. Voor onze gasten zijn deze faciliteiten gratis toegankelijk.

Kan ik (een) fiets(en) huren?

Wij verhuren helaas nog geen fietsen op ons resort.

Wat voor sporten kan ik beoefenen?

Het Resort beschikt over een zwembad, een fitnessruimte en u kunt natuurlijk skiën of snowboarden.

Waar kan ik ski-uitrusting vinden?

Bij de ingang van het hoofdgebouw is een winkel, Sport 2000. Zij verhuren ski-uitrusting en skikleding.

Is er ook ski-les op het Resort?

Op het Resort zelf geven wij geen lessen, maar de medewerkers van de receptie kunnen u een skischool aanbevelen.

 

Reserveringen

Hoe verloopt de betaling?

Bij niet annuleerbare reserveringen dient direct de volledige reissom voldaan te worden. Bij flexibele reserveringen vragen wij een directe aanbetaling van 50% van de totale reissom. 30 dagen voor aankomst dient de overige 50% voldaan te worden.

Moet ik een borg betalen?

Er kan een borg gevraagd worden van € 300,-.

Kan ik een reservering annuleren?

Reserveringen gemaakt tegen het flexibele tarief kunt u annuleren en-/of wijzigen tot 30 dagen voor aankomst. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Ik ben mijn factuur kwijt, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor contact met ons opnemen via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026 – 353 77 25.

Kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Alle wijzigingen (bij flexibele reserveringen) zijn onderworpen aan een wijzigingstoeslag van € 25,00 per reservering. Reserveringen gemaakt tegen het niet annuleerbare tarief kunnen niet gewijzigd worden. Alle wijzigingen zijn op basis van beschikbaarheid. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Is het mogelijk om mijn reservering te verlengen?

Indien u een flexibele reservering heeft gemaakt en de woning is beschikbaar, dan is het mogelijk om uw reservering te verlengen. Neem hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling via booking@dormioholidays.nl of telefonisch via 026-3537725.

Algemeen

Hoe kom ik bij de piste?

U kunt bijna altijd via een skipad dat voor het resort ligt naar de eerste skilift skiën. Ook stopt er een skibus naast ons resort.

Hoe lang is de piste?

De piste is in totaal 266 km.

Zwarte piste

41 km

Rode piste

107 km

Blauwe pise

117 km

Hoe hoog is de berg?

De Mont Blanc is 4810m hoog maar ons Dormio Resort Les Portes du Grand Massif ligt op 1850m hoog.